Złącza ISO w radiach fabrycznych (OEM)
Nazbierało się dużo opisów dotyczących złącz OEM więc postanowiłem rozdzielić je na dwie części. Ta część poświecona jest odbiornikom fabrycznym.


Alfa Romeo
model radia: 932 Alpine

A: zasilanie B: głośniki C: zmieniacz / wyjścia liniowe
1. pilot 1. RR 1. wejście audio R
2. masa pilota 2. RR - 2. wejście audio L
3. +12 V po stacyjce 3. FR 3. masa audio
4. +12 V na stałe 4. FR 4. wyjście +12 V na stałe
5. sterowanie anteną 5. FL 5. wyjście +12 V po załączeniu
6. podświetlenie 6. FL - 6. masa BUS
7. zasilanie (+12 V) 7. RL 7. BUS
8. masa 8. RL- 8. -
  9. -
10. wyciszenie telefonem

Alfa Romeo
model radia: High CD (Blaupunkt), Alfa 937 MID CC (Blaupunkt)
model samochodu: 147, 156

A: zasilanie B: głośniki C1: wzmacniacz
1. CAN H 1. RR 1. -
2. informacja o wzmacniaczu (High) 2. RR - 2. -
3. CAN L 3. FR 3. -
4. - 4. FR - 4. -
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. - 6. FL - 6. sterowanie wzmacniacza
7. +12 V na stałe 7. RL C2: pilot, telefon
8. masa 8. RL - 7. telefon audio +
  8. telefon audio -
9. wyciszenie telefonem
10. pilot A
11. pilot B
12. masa
C3: zmieniacz CD
13. DATA IN
14. DATA OUT
15. wyjście +12 V na stałe
16. wyjście +12 V po załączeniu
17. masa
18. masa audio CD
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
Złącze zmieniacza wygląda na standardowego Blaupunkta. Magistrali CAN dostarcza informacji o sygnale prędkości, załączeniu zapłonu oraz służy do identyfikacji samochodu, jeżeli nie jest podłączony to radio się nie włączy tylko pokaże CANCHECK. Opis pilota w dziale o pilotach, podłącza się go do styków RC-A i RC-B. Złącze Boster IN występuje tylko w wersji z CD.


Audi
model radia: Gamma Blaupunkt, Gamma CC Panasonic CQ-LA1020L, Gamma II Blaupunkt M327(patrz uwaga)

A: zasilanie B: głośniki C: wyświetlacz / wyjścia liniowe
1. GALA (prędkość) 1. RR (nie zawsze) 1. DATA (wyświetlacz)
2. masa 2. RR - (nie zawsze) 2. CLK (wyświetlacz)
3. wyjście sterujące +12 V 3. FR 3. ENA (wyświetlacz)
4. - 4. FR - 4. -
5. sterowanie anteną 5. FL 5. masa
6. podświetlenie 6. FL - 6. sterowanie +12 V
7. +12 V na stałe 7. RL (nie zawsze) 7. wyjście liniowe FR (nie zawsze)
8. masa 8. RL - (nie zawsze) 8. wyjście liniowe RR
  9. wyjście liniowe FL (nie zawsze)
10. wyjście liniowe RL
Są radia do fabrycznej instalacji aktywnej (system głośnikowy ze złączem na słuchawki z tyłu pojazdu zasilany z oddzielnego wzmacniacza) i wtedy radio nie posiada wyjścia na tylne głośniki i wyjść liniowych na przód (Gamma CC Panasonic CQ-LA1020L). Model Gamma II M327 nie ma podłączonych styków C1,C2,C3. Warto zauważyć, że radia nie posiadają drugiego plusa zasilania (złącze A4), przez co nie są wyłączene za pomocą stacyjki.

Audi
model radia: Gamma CC Bose - system aktywny

A: zasilanie B: zmieniacz C: wyświetlacz, wyjścia liniowe
1. GALA (prędkość) 1. wejście audio R (CD) 1. DATA (wyświetlacz)
2. masa audio CD 2. wejśćie audio L (CD) 2. CLK (wyświetlacz)
3. wyjście +12 V po załączeniu 3. masa 3. ENA (wyświetlacz)
4. - 4. CD masa 4. -
5. sterowanie anteną 5. wyjście +12 V załączane 5. masa
6. podświetlenie 6. wyjście +12 V na stałe 6. wyjście +12 V po załączeniu
7. +12 V na stałe 7. CD SCL 7. wyjście liniowe FR
8. masa 8. CD SDA 8. wyjście liniowe RR
  9. wyjście liniowe FL
10. wyjście liniowe RL
System aktywny obejmuje także wzmacniacz zewnętrzny (przód i tył) oraz zmieniacz CD (podobny do Blaupunkta CDC-M3 z interfejsem)Opis pasuje do wersjji radia z RDS (europejska) i bez RDS (USA). Cecha charakterystyczna tego radia to logo Bose na panelu czołowym oraz czerwone złącze ISO. Samo radio ma wnętrze Blaupunkta a to co decyduje o jego końcowym brzmieniu (wzmacniacz i głośniki) jest produkcji Bose.

Audi
model radia: Delta CC Blaupunkt 8AE/8AS (szeroka)

A: zasilanie B: głośniki C1: wyjścia liniowe
1. Gala (prędkość) 1. - 1. wyjście liniowe RL
2. wyciszenie telefonem 2. - 2. wyjście liniowe RR
3. +12 V na stałe 3. FR 3. wyjście liniowe masa
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. wyjście liniowe FL
5. sterowanie anteny 5. FL 5. wyjście liniowe FR
6. podświetlenie 6. FL - 6. sterowanie wzmacniacza
7. +12 V na stałe 7. - C2: pilot, wyświetlacz
8. masa 8. - 7. AFC
 
8. CLOCK (wyświetlacz)
9. DATA (wyświetlacz)
10. ENA (wyświetlacz)
11. Rem-C (pilot)
12. US
C3: zmieniacz CD
13. CD Data
14. CD Clock
15. masa
16. wyjście 12 V na stale
17. wyjście +12 V po załączeniu
18. COM (masa)
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
Złącze A3 w tym Audi jest podłączone do +12 V. Może to powodować dziwne reakcje radia niefabrycznego, dlatego gdy takie stosujemy powinno się ten styk odłączyć. Linie danych w kostce C zielonej są do komunikacji z wyświetlaczem w samochodzie.

Audi
model:Concert M4, Chorus M4, Symphony CQ-LA1822L

A: zasilanie B: głośniki D: rozszerzenie
1. GALA (prędkość) 1. - 1. wyciszenie
2. wyciszenie telefonem 2. - 2. +12 V na stałe (do navi)
3. K-Bus (diagnoza) 3. głośnik FR+ 3. telefon audio+
4. +12 V po stacyjce 4. głośnik FR- 4. telefon audio -
5. sterowanie anteną 5. głośnik FL+ 5. nawigacja audio +
6. podświetlenie 6. głośnik FL- 6. nawigacja audio -
7. +12 V na stałe 7. - 7. sterowanie navi
8. masa zasilania 8. - 8. wyciszenie
  9. podświetlenie
10. masa
C: złącze rozszerzeń, kolory oznaczają barwy kostek wtykanych do poszczególnych złącz.
C1: wyjścia liniowe C2: pilot, wyświetlacz C3: zmieniacz CD
1. wyjście liniowe RL 7. - 13. Data-In
2. wyjście liniowe RR 8. Clock (wyświetlacz) 14. Data-Out
3. masa wyjść linowych 9. Data (wyświetlacz) 15. Clock
4. wyjście liniowe FL 10. ENA (wyświetlacz) 16. wyjście +12 V na stałe
5. wyjście liniowe FR 11. REM-C (pilot) 17. wyjście +12 V po załączeniu
6. sterowanie wzmacniacza 12. - 18. masa CD - COM.
  19. wejście audio L (CD)
20. wejśćie audio R (CD)
Jeżeli system w samochodzie jest w pełni aktywny to radio zaraz po włączeniu wyświetla BOSE i ma wyłączony wbudowany wzmacniacz. Aby włączyć tryb BOSE trzeba podłączyć komputer do złącza diagnostycznego (w radiu jest podłączona linia diagnostyczna K) i korzystając z odpowiednich narzędzi włączyć go. Uwaga na styk 5 w kostce zasilającej. Czasem jest to sterowanie anteny automatycznej a czasem styk dodatkowy do zasilania radia (+12 V).

Audi
model:Concert CD Grundig, Chorus 2 Grundig

A: zasilanie B: głośniki D: rozszerzenie
1. BOSE 1. - 1. wyciszenie telefonem
2. DWA masa (alarm) 2. - 2. -
3. K-Bus (diagnoza) 3. głośnik FR+ 3. telefon audio +
4. - 4. głośnik FR- 4. telefon audio -
5. - 5. głośnik FL+ 5. nawigacja audio +
6. - 6. głośnik FL- 6. nawigacja audio -
7. +12 V na stałe 7. - 7. sterowanie navi
8. masa zasilania 8. - 8. -
  9. -
10. -
C: złącze rozszerzeń, kolory oznaczają barwy kostek wtykanych do poszczególnych złącz.
C1: wyjścia liniowe C2: pilot, wyświetlacz C3: zmieniacz CD
1. wyjście liniowe RL 7. CAN-H 13. Data-In
2. wyjście liniowe RR 8. - 14. Data-Out
3. masa wyjść linowych 9. - 15. Clock
4. wyjście liniowe FL 10. CD-masa 16. wyjście +12 V na stałe
5. wyjście liniowe FR 11. - 17. wyjście +12 V po załączeniu
6. sterowanie wzmacniacza 12. CAN-L 18. masa audio
  19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
Poprzez magistralę CAN jest sterowanie podświetlenia, sterowanie załączania, wyjście na wyświetlacz i sterowanie z pilota.

Citroen
model: 3040 PH1 (Blaupunkt), rok 1995
model samochodu: Xantia I

A: zasilanie B: głośniki C: pilot, zmieniacz CD
1. SDA (CD) 1. RR 1. wejście audio R (CD)
2. SCL (CD) 2. RR - 2. wejście audio L (CD)
3. masa 3. FR 3. masa
4. +12 V na stałe 4. FR - 4. wyjście 5 V (napięcie odniesienia)
5. sterowanie anteny 5. FL 5. wejście pilota 1
6. podświetlenie 6. FL - 6. wejście pilota 2
7. +12 V po stacyjce 7. RL 7. wyjście podświetlenia pilota
8. masa 8. RL - 8. masa pilota
  9. -
10. -

Citroen i Peugeot (PSA)
model radia: Clarion i VDO RB3 i RD3 na multiplex
model auta: wiele z instalacją multiplex (modele z lat 1999-2003)
A: zasilanie B: głośniki C1: nie podłączone
1. wyciszenie telefonem 1. RR 1. -
2. VAN DATA 2. RR - 2. -
3. VAN DATA/ 3. FR 3. -
4. +VAN/ACC 4. FR - 4. -
5. wyjście 12 V 5. FL 5. -
6. - 6. FL - 6. -
7. +12 V na stałe 7. RL C2: komunikaty głosowe
8. masa 8. RL - 7. Voice-L/Rem-1
  8. masa
9. Voice-R/Rem-2
10. masa
11. AUX/R-ILL
12. masa
C3: zmieniacz CD
13. VAN DATA
14. VAN DATA/
15. masa
16. wyjście +12 V
17. +VAN/ACC out
18. audio masa
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
VAN DATA i VAN DATA/ jest to szyna multiplex - połączona z magistralą pojazdu. Radio po tej szynie dostaje pozwolenie na załączenie, informację o prędkości, włączeniu świateł oraz komunikuje się ze zmieniaczem CD, wyświetlaczem i pilotem. Oczywiście na tej magistrali występuje wiele innych informacji. Nie wszystkie funkcje są aktywne w radiu (wyciszenie telefonem, sterowanie danym pilotem) jeżeli ich się nie wpisze przez złącze serwisowe.


Fiat
model auta: Bravo/Brava/Marea/Maera Weekend
model radia: Grundig AD182H i AD185H (x)

A: zasilanie B: głośniki C1: nie podłączone
1. masa (x) 1. RR 1. -
2. wyciszenie telefonem (x) 2. RR - 2. -
3. sterowanie ant (x) 3. FR 3. -
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. -
5. - 5. FL 5. -
6. podświetlenie 6. FL - 6. -
7. +12 V na stałe 7. RL C2: pilot
8. masa 8. RL - 7. -
  8. masa pilota
9. pilot
10. -
11. -
12 -
C3: zmieniacz CD
13. CD-Bus
14. -
15. CD-Bus masa
16. wyjście +12 V stale
17. wyjście +12 V po załączeniu
18. audio masa
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
Zmieniacz to standardowy Grundig MCD36/40. Niektóre wersje samochodu mają sterowanie radia z kierownicy i wtedy jest ono podłączone do złącza pilot (nie zawsze w radiu jest to złącze). Jest to typowa drabinka rezystorowa. Styki oznaczone (x) występują tylko w modelu AD185H.

Fiat
model auta: Punto
model radia: Punto Low Blaupunkt

A: zasilanie B: głośniki C1: nie podłączone
1. - 1. RR 1. -
2. - 2. RR - 2. -
3. wyjście +12 V po załączeniu 3. FR 3. -
4. - 4. FR - 4. -
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. - 6. FL - 6. -
7. +12 V na stałe 7. RL C2: nie podłączone
8. masa 8. RL - 7. -
  8. -
9. -
10. -
11. -
12 -
C3: zmieniacz CD
13. CD BUS RX
14. CD BUS TX
15. wyjście +12 V na stałe
16. wyjście +12 V po załączeniu
17. -
18. audio masa
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)

Fiat
model auta: Punto
model radia: Punto Mid (Blaupunkt)

A: zasilanie B: głośniki C1: nie podłączone
1. wyciszenie telefonem 1. RR 1. CAN H
2. masa wyciszenia 2. RR - 2. CAN L
3. wyjście +12 V po załączeniu 3. FR 3. -
4. - 4. FR - 4. masa telefon audio
5. sterowanie anteny 5. FL 5. telefon audio +
6. podświetlenie 6. FL - 6. -
7. +12 V na stałe 7. RL C2: nie podłączone
8. masa 8. RL - 7. masa pilota
  8. pilot A
9. pilot B
10. -
11. -
12 -
C3: zmieniacz CD
13. CD BUS RX
14. CD BUS TX
15. wyjście +12 V na stałe
16. wyjście +12 V po załączeniu
17. masa
18. audio masa
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)

Fiat
model auta: Punto, Stilo
model radia: Punto High CD Blaupunkt, Fiat Stilo HIGH CD

A: zasilanie B: głośniki C1: CAN, telefon
1. wyciszenie telefonem 1. RR 1. CAN B
2. masa wyciszenia telefonem 2. RR - 2. CAN A
3. wyjście +12 V po załączeniu 3. FR 3. -
4. - 4. FR - 4. telefon audio -
5. sterowanie anteny 5. FL 5. telefon audio +
6. - 6. FL - 6. -
7. +12 V na stałe 7. RL C2: nie podłączone
8. masa 8. RL - 7. -
  8. -
9. -
10. -
11. -
12 -
C3: zmieniacz CD
13. DATA IN
14. DATA OUT
15. wyjście +12 V na stałe
16. wyjście +12 V po załączeniu
17. masa
18. audio masa
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
Złącze zmieniacza wygląda na standardowego Blaupunkta. W niektórych wersjach połączenie DATA IN z DATA OUT umożliwia przełączenie na zmieniacz w trybie wejścia AUX. Wyjaśnienia może dotyczyć złącze magistrali CAN. Dostarcza ona informacji o sygnale prędkości oraz służy do identyfikacji samochodu, jeżeli nie jest podłączony to radio się nie włączy tylko pokaże CANCHECK.

Fiat
model auta: Stilo

A: zasilanie B: głośniki C1: TMC, wzmacniacz
1. CAN B 1. RR 1. audio TMC +
2. subwofer active 2. RR - 2. audio TMC -
3. CAN A 3. FR 3. TMC wyciszenie
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. -
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. - 6. FL - 6. sterowanie wzmacniacza *
7. +12 V na stałe 7. RL C2: telefon
8. masa 8. RL - 7. telefon audio +
  8. telefon audio -
9. wyciszenie telefonem
10. -
11. -
12 tel masa
C3: zmieniacz CD
13. CD data out
14. CD data in
15. wyjście +12 V na stale
16. wyjście +12 V po załączeniu
17. CD masa magistrali
18. audio masa
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
Zmieniacz to prawdopodobnie standardowy Blaupunkt CDC-A08 mimo zagmatwanego opisu. Styk oznaczony * nie zawsze jest podłaczony. Radio jest łączone z instalacją samochodu za pomocą magistrali CAN. Niektóre radia zabezpieczane są dodatkowo kontrolą podłączenia magistali CAN, jeżeli jej nie wykryją na wyświetlaczu pokażą komunikat CANCHECK.

Fiat
model auta: Ducato, Panda
model radia: CD Blaupunkt, MP3 Blaupunkt, CC Blaupunkt

A: zasilanie B: głośniki C1: wzmacniacz
1. CAN B 1. RR 1. -
2. informacja o wzmacniaczu 2. RR - 2. -
3. CAN A 3. FR 3. -
4. - 4. FR - 4. -
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. - 6. FL - 6. sterowanie wzmacniacza
7. +12 V na stałe 7. RL C2: telefon, pilot
8. masa 8. RL - 7. telefon audio +
  8. telefon audio -
9. wyciszenie telefonem
10. pilot RC-A
11. pilot RC-B
12. masa
C3: zmieniacz CD
13. DATA OUT
14. DATA IN
15. wyjście +12 V na stałe
16. wyjście +12 V wyłączane
17. masa
18. audio masa
19. audio L (CD)
20. audio R (CD)
Złącze zmieniacza wygląda na standardowego Blaupunkta. Magistrali CAN dostarcza informacji o sygnale prędkości oraz służy do identyfikacji samochodu, jeżeli nie jest podłączony to radio się nie włączy tylko pokaże CANCHECK. Pilot opisany jest w dziale o pilotach. Takie samo złącze posiada też radio do Lancia oraz niektóre wersje dostawcze Citroen i Peugeot.

Fiat
model auta: Scundino
model radia: Scundino MID CC, Scundino HIGH CD (Blaupunkt), rok 2002

A: zasilanie B: głośniki C1: wzmacniacz
1. CAN H 1. RR 1. -
2. informacja o wzmacniaczu (tylko CD) 2. RR - 2. -
3. CAN L 3. FR 3. -
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. -
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. - 6. FL - 6. sterowanie wzmacniacza (tylko CD)
7. +12 V na stałe 7. RL C2: telefon, pilot
8. masa 8. RL - 7. telefon audio +
  8. telefon audio -
9. wyciszenie telefonem
10. pilot RC-A
11. pilot RC-B
12. masa
C3: zmieniacz CD
13. BUS IN
14. BUS OUT
15. wyjście +12 V na stałe
16. wyjście +12 V wyłączane
17. masa
18. audio masa
19. audio L (CD)
20. audio R (CD)
Złącze zmieniacza wygląda na standardowego Blaupunkta. Magistrali CAN dostarcza informacji o sygnale prędkości oraz służy do identyfikacji samochodu, jeżeli nie jest podłączony to radio się nie włączy tylko pokaże CANCHECK.

Fiat
model auta: Panda, Ducato
model radia: 169 C1V1 MP3, 250 CD SB05, rok 2007, 2008

A: zasilanie B: głośniki C1: wzmacniacz
1. CAN B 1. RR 1. wejście AUX L
2. - 2. RR - 2. wejście AUX R
3. CAN A 3. FR 3. wejście AUX masa
4. +12 V na stałe 4. FR - 4. -
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. - 6. FL - 6. sterowanie wzmacniacza
7. - 7. RL C2: telefon, pilot
8. masa 8. RL - 7. telefon audio +
  8. telefon audio -
9. wyciszenie telefonem
10. pilot RC-A
11. pilot RC-B
12. masa
C3: zmieniacz CD
13. BUS IN
14. BUS OUT
15. wyjście +12 V na stałe
16. wyjście +12 V wyłączane
17. masa
18. audio masa
19. audio L (CD)
20. audio R (CD)
Złącze zmieniacza wygląda na standardowego Blaupunkta. Magistrali CAN dostarcza informacji o sygnale prędkości oraz służy do identyfikacji samochodu, jeżeli nie jest podłączony to radio się nie włączy tylko pokaże CANCHECK.

Fiat
model auta: 500, Punto 3
model radia: 312 MP3 AUX2+, D323 CD TE SB05, F199FL, F250FL, rok 2008, 2013

A: zasilanie B: głośniki C1: wzmacniacz
1. CAN B 1. RR 1. wejście AUX L
2. informacja o wzmacniaczu 2. RR - 2. wejście AUX R
3. CAN A 3. FR 3. wejście AUX masa
4. +12 V na stałe 4. FR - 4. -
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. - 6. FL - 6. sterowanie wzmacniacza
7. - 7. RL C2: telefon, pilot
8. masa 8. RL - 7. telefon audio +
  8. telefon audio -
9. wyciszenie telefonem
10. -
11. -
12. masa
C3: zmieniacz CD
13. BUS IN
14. BUS OUT
15. wyjście +12 V na stałe
16. wyjście +12 V wyłączane
17. masa
18. audio masa
19. audio L (CD)
20. audio R (CD)
Złącze zmieniacza wygląda na standardowego Blaupunkta. Magistrali CAN dostarcza informacji o sygnale prędkości oraz służy do identyfikacji samochodu, jeżeli nie jest podłączony to radio się nie włączy tylko pokaże CODE ERROR.


Mercedes Benz
model radia:
Classic (BE1150, BE2210)
Special (BE1650 [*]; BE2210 [*]);
Sound 10 (BE4103; BE4113);
Sound 20 (BE4503[*]; BE4513[*];
Sound 30 (BE4603[*]; BE4613 [*])

A: zasilanie B: głośniki C: zmieniacz CD (tylko modele [*])
1. SCV (prędkość) [*] 1. głośnik RR+ 1. wejście audio R (CD) [*]
2.- 2. głośnik RR- 2. wejście audio L (CD) [*]
3. wyciszenie telefonem 3. głośnik FR+ 3. masa audio CD [*]
4. +12 V na stałe 4. głośnik FR- 4. wyjście +12 V na stałe
5. sterowanie anteny 5. głośnik FL+ 5. CD sterowanie [*]
6. podświetlenie 6. głośnik FL- 6. masa
7. +12 V po stacyjce 7. głośnik RL+ 7. CD-BUS [*]
8. masa 8. głośnik RL- 8. -
  9. BUS-RXD
10. BUS-TXD
Modele oznaczone [*] mają sterowanie zmieniaczem CD w standardzie Alpine M-Bus.

Mercedes
model radia: Specjal APS (Blaupunkt BP4902)

A: zasilanie B: głośniki C1: nawigacja
1. - 1. RR 1. ?
2. - 2. RR - 2. ?
3. wyciszenie telefonem 3. FR 3. ?
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. ?
5. sterowanie anteny 5. FL 5. ?
6. podświetlenie 6. FL - 6. masa
7. +12 V na stałe 7. RL C2: nawigacja
8. masa 8. RL - 7. ?
  8. ?
9. ?
10. -
11. -
12. -
C3: zmieniacz CD
13. ?
14. ?
15. ?
16. wyjście +12 V na stałe
17. wyjście +12V po załączeniu
18. ?
19. ?
20. ?
Opis niekompletny. Spotkać można dwie wersje współpracującego modułu nawigacji - jeden wygląda jak RGS05, drugi jak RGS08.

Mercedes Benz
model radia: Mercedes Benz APS 4 Bosch BO1150,
Ford 97BB-18K931-BA BP1323,
Lancia 60661734 BP1404

A: zasilanie B: głośniki C: zmieniacz
1. SCV (prędkość) 1. głośnik RR+ 1. wyjście +12 V po stacyjce
2. k-line (diagnoza) 2. głośnik RR- 2. masa
3. wyciszenie telefonem 3. głośnik FR+ 3. BUS
4. +12 V na stałe 4. głośnik FR- 4. BUS masa
5. sterowanie anteny 5. głośnik FL+ 5. AUDIO L
6. podświetlenie 6. głośnik FL- 6. AUDIO masa
7. +12 V po stacyjce 7. głośnik RL+ 7. AUDIO R
8. masa masa 8. głośnik RL- 8. wyjście +12 V na stałe

Złącze D do podłączenia modułu nawigacji:
Złącze D
styk sygnał
1 -
2 -
3 -
4 -
5 wejście audio nawigacji
6 masa (ekran)
7 wejście audio telefonu
8 masa telefonu (ekran)
9 -
10 -
11 -
12 -
13 -
14 wejście audio nawigacji -
15 -
16 wejście audio +
17 CAN L
18 CAN H
Opis złącza w module nawigacji - patrz dział Nawigacje.

Mercedes Benz
model radia: Audio 10 (BE3100; BE3200, BE3201)
Audio 30 (BE3300; BE3301; BE3302, BE3309[*])
Audio 10 CD (MF2910)
MCS (RA4110)

A: zasilanie B: głośniki C: system/zmieniacz CD
1. SCV (prędkość) 1. głośnik RR+ 1. CAN-H [*]
2. k-line (diagnoza) 2. głośnik RR- 2. CAN-L [*]
3. wyciszenie telefonem 3. głośnik FR+ 3. -
4. +12 V na stałe 4. głośnik FR- 4. WAKE-UP
5. sterowanie anteny 5. głośnik FL+ 5. wyjście +12 V na stałe
6. podświetlenie 6. głośnik FL- 6. masa
7. +12 V po stacyjce 7. głośnik RL+ 7. -
8. masa masa 8. głośnik RL- 8. -
[*] tylko w modelach oznaczonych [*] 9. -
10. -
Modele te mają zmieniacz podłączany złączem światłowodowym podłączony obok złącza ISO.

Mercedes Benz
model radia:
Audio 10CC (BE4310, BE4311, BE6011, BE6019)
Audio 10CD (BE4410, BE6021)
Audio 30 (BE3310)

A: zasilanie B: głośniki C: system/zmieniacz CD
1. - 1. głośnik RR+ 1. CAN-H
2. k-line (diagnoza) 2. głośnik RR- 2. CAN-L
3. wyciszenie telefonem 3. głośnik FR+ 3. -
4. +12 V na stałe 4. głośnik FR- 4. WAKE-UP
5. sterowanie anteny 5. głośnik FL+ 5. wyjście +12 V na stałe
6. - 6. głośnik FL- 6. masa
7. - 7. głośnik RL+ 7. -
8. masa masa 8. głośnik RL- 8. -
 
9. -
10. -
Modele te są podłączane do samochodu za pomocą magistrali CAN i w nich informacje o prędkości jazdy (SCV), podświetleniu oraz sterowaniu radia kluczykiem, informacje na zewnętrzny wyświetlacz czy też z pilota podawane są właśnie przez tą magistralę. Modele z CAN są zabezpieczone w ten sposób, że po odłączeniu od samochodu i uruchomieniu w innym bez CANa spowoduje po kilkunastu sekundach wyłączenie radia i wyświetlenie napisu PROD. Modele te mają zmieniacz podłączany złączem światłowodowym podłączony obok złącza ISO.

Mercedes Benz
model radia: Command 2.0 Command 2.5 Bosch BO1183 BO1474

A: zasilanie B: głośniki C: wejście RGB
1. SCV (prędkość) 1. głośnik RR+ 1. TV R
2. k-line (diagnoza) 2. głośnik RR- 2. TV G
3. wyciszenie telefonem 3. głośnik FR+ 3. TV B
4. +12 V na stałe 4. głośnik FR- 4. -
5. sterowanie anteny 5. głośnik FL+ 5. CDC zasilanie -
6. podświetlenie 6. głośnik FL- 6. CDC zasilanie +
7. +12 V po stacyjce 7. głośnik RL+ 7. -
8. masa masa 8. głośnik RL- 8. -

Złącze D
styk sygnał
1 wake up (Bosch CAN)
2 audio TV R
3 masa audio TV
4 wejście AUX R
5 masa wejścia AUX R
6 sygnał prędkości
7 ekran wewnętrzny CAN
8 wewnętrzny CAN L
9 wewnętrzny CAN H
10 D2B wake up
11 audio TV L
12 wejście AUX L
13 masa wejścia AUX L
14 masa wejścia AUX L
15 sygnał cofania
16 ekran Bosch CAN
17 Bosch CAN L
18 Bosch CAN H
Do radia dochodzą dwie linie CAN. Jedna to szyna pojazdu (wtedy nie trzeba podawać sygnału prądkości) druga to szyna wewnętrzna (sterowanie pilotem itp.). Zmieniacz, wzmacniacz i inne akcesoria audio połączone są światłowodową magistralą D2B.


Nissan
model: MM CD-K

A: zasilanie B: głośniki C1: wyjścia liniowe
1. - 1. RR 1. wyjście liniowe RL
2. - 2. RR- 2. wyjście liniowe RR
3. +12 V 3. FR 3. masa wyjść liniowych
4. +12 V na stałe 4. FR - 4. wyjście liniowe FL
5. sterowanie anteny 5. FL 5. wyjście liniowe FR
6. podświetlenie 6. FL - 6. sterowanie wzmacniacza
7. +12 V po stacyjce 7. RL C2: telefon, pilot
8. masa 8. RL- 7. telefon audio -
  8. telefon audio +
9. wyciszenie telefonem
10. pilot 1
11. pilot masa
12. pilot 2
C3: zmieniacz CD
13. CD Data
14. CD Clock
15. masa
16. wyjście 12 V na stale
17. wyjście +12 V po załączeniu
18. masa audio
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
Pilot opisany w dziale o pilotach.


Opel
modele SC303(B)

A: zasilanie B: głośniki
1. - 1. RR
2. masa (alarm) 2. RR-
3. wyciszenie telefonem 3. FR
4. +12 V po stacyjce 4. FR -
5. sterowanie anteny 5. FL
6. podświetlenie 6. FL -
7. +12 V na stałe 7. RL
8. masa 8. RL

Opel
modele SC201(C) (Philips), SC202(C) (Blaupunkt), SC303(C) (Grundig), CD300RDS (Blaupunkt), CAR200 (Grundig), CAR300 (Blaupunkt)

A: zasilanie B: głośniki C: wyświetlacz
1. prędkość (CD300RDS) 1. RR (nie CAR200) 1. SDA
2. masa - alarm (SC303, CD300) 2. RR - (nie CAR200) 2. SCL
3. wyciszenie telefonem (SC303, CD300, CAR) 3. FR 3. masa
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. MRQ
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. podświetlenie 6. FL - 6. diagnoza (CAR300)
7. +12 V na stałe 7. RL (nie CAR200) 7. -
8. masa 8. RL - (nie CAR200) 8. -
  9. -
10. -
W modelach bez fadera (CAR200) brak jest wyjść na tylne głośniki. Radio Grundig SCD3390 ma takie samo złącze i może współpracować z wyświetlaczem w Oplu bez dodatkowych urządzeń. Więcej informacji na temat wyświetlacza w Oplu i sposobu jego podłączenia w osobnym dziale na stronie. Modele z dodatkową literą D mają wbudowany wyświetlacz i złącze C w nich nie jest podłączone.

Opel
modele SC804(C) z CDC (Philips)

A: zasilanie B: głośniki C: wyświetlacz, zmieniacz CD
1. prędkość 1. RR (nie CAR200) 1. SDA (wyświetlacz)
2. masa - alarm 2. RR- 2. SCL (wyświetlacz)
3. wyciszenie telefonem 3. FR 3. -
4. +12 V po stacyjce 4. FR- 4. MRQ (wyświetlacz)
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. podświetlenie 6. FL- 6. data line + (CD)
7. +12 V na stałe 7. RL 7. data line - (CD)
8. masa 8. RL- 8. masa
  9. wejście audio L (CD)
10. wejście audio R (CD)

Opel
modele CAR400 (Philips), CDR500 (Delco Electronics, VDO)

A: zasilanie B: głośniki C: wyświetlacz, diagnoza
1. SDV (prędkość) 1. RR 1. SDA (wyświetlacz)
2. SWC (pilot) 2. RR - 2. SCL (wyświetlacz)
3. wyciszenie telefonem 3. FR 3. TIS (telefon audio)
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. MRQ (wyświetlacz)
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. podświetlenie 6. FL - 6. DDL (diagnoza)
7. +12 V na stałe 7. RL 7. -
8. masa 8. RL - 8. masa
  9. -
10. -

Opel
modele CCR600 (Phlips, VDO)

A: zasilanie B: głośniki C: wyświetlacz, zmieniacz, diagnoza
1. SDV (prędkość) 1. RR 1. SDA (wyświetlacz)
2. SAC (pilot) 2. RR - 2. SCL (wyświetlacz)
3. wyciszenie telefonem 3. FR 3. TIS (telefon audio)
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. MRQ (wyświetlacz)
5. sterowanie anteny 5. FL 5. CAN L (CD)
6. podświetlenie 6. FL - 6. DDL (diagnoza)
7. +12 V na stałe 7. RL 7. CAN H (CD)
8. masa 8. RL - 8. IH (CD)
  9. wejście audio L (CD)
10. wejście audio R (CD)
Opisu podłączenia fabrycznego zmieniacza CDC2 i CDC3 jest w dziale zmieniacze OEM.

Opel
model:CCRT700, CCRT2007, CART2008

A: zasilanie B: głośniki C: osprzęt, wyświetlacz, zmieniacz
1. SCV (prędkość) 1. RR 1. mikrofon
2. SWC (pilot) 2. RR - 2. telefon ON
3. - 3. FR 3. mikrofon
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. ekran mikrofon
5. sterowanie anteny 5. FL 5. Air Bag
6. podświetlenie 6. FL - 6. -
7. +12 V na stałe 7. RL 7. CAN H (CD)
8. masa 8. RL - 8. CAN H (wyświetlacz)
  9.-
10.CAN L
11. CAN L (wyświetlacz)
12 diagnoza
13. -
14. wejście audio L (CD)
15. -
16. -
17. masa audio (CD)
18. -
19. -
20. wejście audio R (CD)
W modelu CCRT700 zmieniacz CD podłącza się do szyny CAN i wejść audio. Sygnał Air Bag uruchamia wezwanie pomocy OnStar. Radio to wymaga specjalnego wyświetlacza.

Opel
model:NCDR1100, NCDR1500 Siemens

A: zasilanie B: głośniki C: wyświetlacz, osprzęt, zmieniacz
1. SCV (prędkość) 1. RR 1. wizja B+ (wyświetlacz)
2. SWC (pilot) 2. RR - 2. wizja R+ (wyświetlacz)
3. AR 3. FR 3. wizja G+ (wyświetlacz)
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. masa RBG (wyświetlacz)
5. sterowanie anteny 5. FL 5. synchronizacja (wyświetlacz)
6. podświetlenie 6. FL - 6. TER
7. +12 V na stałe 7. RL 7. CAN/H
8. masa 8. RL - 8. enkoder 1 (NDCR1100 stary model)
  9.DBC
10.CAN/L
11. enkoder 2 (NCDR1100 stary model)
12 diagnoza
13. wyciszenie
14. wejście audio L (CD)
15. enkoder 3 (NCDR1100 stary model)
16. telefon audio +
17. masa audio (CD)
18. REV
19. telefon audio -
20. wejście audio R (CD)
Ten model wymaga specjalnego kolorowego lub monochromatycznego punktowego wyświetlacza i musi być do niego przyuczony aby działał poprawnie (nieprzyuczony wyświetla DISPLAY SAFE). Zmieniacz CD podłączony jest do linii CAN i do wejść audio CD.

Opel
model:NCDR2013, NCDC2015 Siemens

A: zasilanie B: głośniki C: wyświetlacz, osprzęt, zmieniacz
1. SCV (prędkość) 1. RR 1. wizja B+ (wyświetlacz)
2. SWC (pilot) 2. RR - 2. wizja R+ (wyświetlacz)
3. AR 3. FR 3. wizja G+ (wyświetlacz)
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. masa RBG (wyświetlacz)
5. sterowanie anteny 5. FL 5. synchronizacja (wyświetlacz)
6. podświetlenie 6. FL - 6. TER
7. +12 V na stałe 7. RL 7. CAN/H
8. masa 8. RL - 8. Shld
  9.DBC
10.CAN/L
11. -
12 diagnoza
13. wyciszenie
14. wejście audio L (CD)
15. -
16. telefon audio +
17. masa audio (CD)
18. REV (wsteczny)
19. telefon audio -
20. wejście audio R (CD)
Ten model wymaga specjalnego kolorowego lub monochromatycznego punktowego wyświetlacza i musi być do niego przyuczony aby działał poprawnie (nieprzyuczony wyświetla DISPLAY SAFE). Zmieniacz CD podłączony jest do linii CAN i do wejść audio CD.

Opel
model:CAR2003, CAR2004, CDR2005, CCR2006
model auta: Corsa, Vectra 2001-2004 (nowy wymiar radia 2DIN)

A: zasilanie B: głośniki C: wyświetlacz, telefon
1. SCV (prędkość, nie 2003) 1. RR 1. wyjście liniowe masa (2005 Siemens)
2. SWC (pilot, nie 2003) 2. RR - 2. wyjście liniowe R (2005 Siemens)
3. wyciszenie telefonem (2005) 3. FR 3. wyjście liniowe L (2005 Siemens)
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4.
5. sterowanie anteny 5. FL 5. SCL (wyświetlacz)
6. podświetlenie 6. FL - 6. sterowanie wzmacnniacza (2005 Siemens)
7. +12 V na stałe 7. RL 7. -
8. masa 8. RL - 8. MRQ (wyświetlacz)
  9. -
10. -
11. SDA (wyświetlacz)
12. diagnoza
13. wyciszenie telefonem
14. -
15. -
16. telefon audio + (nie 2003)
17. -
18. -
19. telefon audio -(nie 2003)
20. -
Na schematach spotkamy inną numerację ISO, mimo, że na samym złączu opis jest naniesiony standardowo. Ja w opisach trzymam się standardowego opisu ISO. W niektórych wersjach VDO i Siemens model CDR2005 można spotkać wyjścia liniowe.


Peugeot
model: 3040 PH3 (Blaupunkt), rok 1995
model samochodu: 306 (przed liftowy)

A: zasilanie B: głośniki C: pilot, zmieniacz CD
1. SDA (CD) 1. RR 1. wejście audio R (CD)
2. SCL (CD) 2. RR - 2. wejście audio L (CD)
3. - 3. FR 3. masa
4. +12 V na stałe 4. FR - 4. masa
5. sterowanie anteny 5. FL 5. pilot (Seek +)
6. podświetlenie 6. FL - 6. pilot (Seek -)
7. +12 V po stacyjce 7. RL 7. pilot (Volume +)
8. masa 8. RL - 8. pilot (Volume -)
  9. pilot (napięcie odniesienia)
10. pilot (MUTE/SRC)
Peugeot
model: 2030 T1 LOW (Blaupunkt), rok 1998
model samochodu: 206

A: zasilanie B: głośniki C: pilot
1. wyciszenie telefonem 1. RR 1. -
2. - 2. RR - 2. -
3. - 3. FR 3. -
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. masa
5. sterowanie anteny 5. FL 5. pilot (Seek +)
6. podświetlenie 6. FL - 6. pilot (Seek -)
7. +12 V na stałe 7. RL 7. pilot (Volume +)
8. masa 8. RL - 8. pilot (Volume -)
  9. -
10. -

Peugeot
model radia: 2040 T1 TOP i T1 NIV2 (Blaupunkt), lata 1998-1999
model samochodu: 206

A: zasilanie B: głośniki C1: -
1. wyciszenie telefonem 1. RR 1. -
2. VAN DATA 2. RR - 2. -
3. VAN DATA/ 3. FR 3. -
4. +12 V po stacyjce (VAN+) 4. FR - 4. -
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. - 6. FL - 6. -
7. +12 V na stałe 7. RL C2: telefon, nawigacja
8. masa 8. RL - 7. telefon audio +
  8. telefon audio -
9. nawigacja audio +
10. nawigacja masa
11. -
12. -
C3: zmieniacz CD
13. VAN DATA/
14. VAN DATA
15. masa
16. wyjście 12 V na stałe
17. wyjśćie 12 V po stacyjce (+VAN)
18. masa
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)


Porsche
model radia: CDR-23 (Becker)

A: zasilanie B: głośniki C1: magistrala CAN, MOST
1. - 1. RR 1. CAN H
2. - 2. RR - 2. CAN L
3. wyciszenie telefonem 3. FR 3. -
4. +12 V na stałe 4. FR - 4. Wake Up/ Diagnoza
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. - 6. FL - 6. zabezpieczenie kodem
7. - 7. RL C2: telefon
8. masa 8. RL - 7. telefon audio +
  8. -
9. -
10. -
11. -
12. masa telefon
C3: nie podłączone
13. -
14. -
15. -
16. -
17. -
18. -
19. -
20. -
Radio ma jeszcze złącze światłowodowe magistrali MOST.


Renault
modele: Radiosat pod osobny wyświetlacz (Philips DC449/62E Radiosat 4000, DC449/62L, DC451/62E Radiosat 6000, DC451/72E, DC459/62F, DC459/62L Radiosat 6010, DC459/62S, DC461/62E, DC461/62L, DC461/62T Radiosat 6010, DC479/62 Radiosat 6000 CD, DC481/62 Radiosat 6000 CD, DC481/72, DC593/62E, DC593/62L Radiosat 4000, DC594/62E, DC594/62F

A: zasilanie B: głośniki C: zmieniacz D: wyświetlacz
1. - 1. RR+ 1. masa D2B 1. Wyświetlacz SDA
2. - 2. RR- 2. D2B+ 2. wyświetlacz SCL
3. wyciszenie telefonem 3. FR+ 3. D2B- 3. wyświetlacz MRQ
4. +12 V na stałe 4. FR- 4. masa 4. -
5. sterowanie anteny 5. FL+ 5. wyjście +12 V na stałe 5. -
6. podświetlenie 6. FL- 6. masa 6. wyjście +12 V po załączeniu
7. +12 V na stałe 7. RL+ 7. wyjście +12 V po załączeniu 7. masa
8. masa zasilania 8. RL- 8. wejście audio R (CD)  
    9. wejście audio L (CD)
10. masa audio
Złącze C występuje tylko w modelach ze sterowaniem zmieniacza. Opis podłączenia wyświetlacza na stronie o wyświetlaczach i pilotach Renault. Modele Radiosat 4000 mają wyjście tylko na dwa głośniki.

Renault
modele: Radiosat Alpine CN7RN

A: zasilanie B: głośniki C: zmieniacz D: wyświetlacz
1. prędkość 1. RR+ 1. masa D2B 1. -
2. załączenie słuchawek 2. RR- 2. D2B+ 2. -
3. wyciszenie telefonem 3. FR+ 3. D2B- 3. -
4. +12 V na stałe 4. FR- 4. masa 4. VAN DATA + (wyświetlacz)
5. sterowanie anteny 5. FL+ 5. wyjście +12 V na stałe 5. VAN DATA - (wyświetlacz)
6. podświetlenie 6. FL- 6. masa 6. -
7. +12 V na stałe 7. RL+ 7. wyjście +12 V po załączeniu 7. masa
8. masa zasilania 8. RL- 8. wejście audio R (CD)  
    9. wejście audio L (CD)
10. masa audio

Renault
model: seria TunerList pod osobny wyświetlacz (2000-2003)

A: zasilanie B: głośniki C1: wyświetlacz C3: zmieniacz
1. prędkość 1. RR+ 1. wyświetlacz SDA 13. UART + (CD)
2. - 2. RR- 2. wyświetlacz SCL 14. UART - (CD)
3. wyciszenie telefonem (?) 3. FR+ 3. wyświetlacz MRQ 15. masa UART (CD)
4. +12 V na stałe 4. FR- 4. - 16. wyjście +12 V na stałe
5. sterowanie anteny 5. FL+ 5. wyjście +12 V po załączeniu 17. wyjście +12 V po załączeniu
6. podświetlenie 6. FL- 6. masa 18. wejście SPDIF (lub masa audio)
7. +12 V na stałe 7. RL+   19. masa SPDIF (lub audio L)
8. masa zasilania 8. RL- 20. masa SPDIF (lub audio R)

Renault
model: seria UpdateList pod osobny wyświetlacz (2003-2007)

A: zasilanie B: głośniki C1: wyświetlacz
1. prędkość 1. RR+ 1. CAN L (wyświetlacz)
2. - 2. RR- 2. CAN H (wyświetlacz)
3. wyciszenie telefonem (?) 3. FR+ 3. CAN H (wyświetlacz)
4. +12 V na stałe 4. FR- 4. CAN L (wyświetlacz)
5. sterowanie anteny 5. FL+ 5. wyjście +12 V po załączeniu
6. podświetlenie 6. FL- 6. -
7. +12 V na stałe 7. RL+ C2: wejście AUX
8. masa zasilania 8. RL- 7. -
  8. -
9. -
10. wejście audio R (AUX)
11. wejście audio L (AUX)
12. masa wejścia audio
C3: zmieniacz
13. UART + (CD)
14. UART - (CD)
15. masa UART (CD)
16. wyjście +12 V na stałe
17. wyjście +12 V po załączeniu
18. wejście SPDIF (lub masa audio)
19. masa SPDIF (lub audio L)
20. masa SPDIF (lub audio R)

Renault
model: R1B102-00
model auta: Clio 3

A: zasilanie B: głośniki C1: wyświetlacz
1. - 1. RR 1. CAN L
2. - 2. RR - 2. CAN H
3. 3. FR 3. -
4. +12 V na stałe 4. FR - 4. -
5. - 5. FL 5. +12 V po włączeniu (?)
6. - 6. FL - 6. +12 V po stacyjce (?)
7. - 7. RL C2: nie podłączone (?)
8. masa 8. RL - 7. -
  8. -
9. -
10. -
11. -
12. -
C3: AUX
13. -
14. -
15. -
16. - (?)
17. wejście AUX
18. wejście AUX
19. masa AUX
20. masa (ekran)
Bez wyświetlacza nie mogłem sprawdzić reszty.


Rover
model: Symphony Alpine XQD101042PUY
model auta: Rover 75

A: zasilanie B: głośniki C1: nie podłączone
1. wyciszenie telefonem 1. RR 1. -
2. R/C (pilot) 2. RR - 2. -
3. 3. FR 3. -
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. -
5. sterowanie anteny 5. FL 5. -
6. podświetlenie 6. FL - 6. -
7. +12 V na stałe 7. RL C2: telefon
8. masa 8. RL - 7. telefon audio (?)
  8. wyjście +12 V na stałe
9. telefon audio (?)
10. I-BUS
11. masa
12. -
C3: zmieniacz CD
13. wejście audio 1 (?)
14. wejście audio 2 (?)
15. masa
16. masa audio 1
17. masa audio 2
18. I-BUS
19.
20. wyjście +12 V na stałe
Złącza oznaczone znakiem zapytania są opisane na podstawie układu - bez zewnętrznych elementów systemu (moduł telefonu oraz zmieniacz CD) nie mogłem tego sprawdzić. Bardzo zastanawia mnie czy Rover jest konsekwentny, czyli czy w modelu Land Rover stosuje identyczny układ wyprowadzeń. Radio było projektowane z myślą o zastosowaniu wyjść liniowych, jednak elementy za to odpowiedzialne nie zostały zamontowane w badanym egzemplarzu. Dostałem informację, że IBUS może być na styku 19 a nie 18.

Rover
model: KEX-910 Pioneer (US)
model Land, Range

A: zasilanie B: pilot C: wyjścia liniowe
1. wyciszenie telefonem 1. pilot góra (UP) 1. wyjście liniowe RR
2. - 2. pilot dół (DOWN) 2. masa wyjścia liniowego R
3. - 3. pilot szukanie (SEEK) 3. wyjście liniowe FR
4. +12 V na stałe 4. pilot (BAND) 4. masa wyjścia liniowego R
5. sterowanie anteny 5. pilot masa 5. wyjście liniowe FL
6. - 6. - 6. masa wyjścia liniowego L
7. +12 V po stacyjce 7. - 7. wyjście liniowe RL
8. masa 8. - 8. masa wyjścia liniowego L
  9. wyjście na subwofer
10. masa wyjścia na subwofer


Saab
model: PU-9715A 42 32 765 - z oddzielnym wyświetlaczem, Clarion
model samochodu: 900

A: zasilanie B: głośniki
1. BUS+ (wyświetlacz) 1. RR+
2. wyciszenie telefonem 2. RR-
3. BUS- (wyświetlacz) 3. FR+
4. +12 V po stacyjce 4. FR-
5. sterowanie anteny 5. FL+
6. podświetlenie 6. FL-
7. +12 V na stale 7. RL+
8. masa 8. RL-
Model wielkości 2DIN, oddzielny wyświetlacz (SIU lub SID). W radiu jest jeszcze złącze DIN-8 z wyjściem na wzmacniacz (praktycznie standardowy z dodatkową funkcją wyciszenia) oraz złącze zmieniacza.

Saab
model: 5370101 - z oddzielnym wyświetlaczem, Clarion
model samochodu: 93, 95

A: zasilanie B: głośniki C: zmieniacz / wyświetlacz
1. - 1. RR+ 1. telefon masa
2. - 2. RR- 2. EBUS 1 (wyświetlacz)
3. wyciszenie telefonem 3. FR+ 3. telefon audio
4. +12 V po stacyjce 4. FR- 4. EBUS 2 (wyświetlacz)
5. sterowanie anteny 5. FL+ 5. -
6. - 6. FL- 6. -
7. +12 V stale 7. RL+ 7. audio masa L (CD)
8. masa 8. RL- 8. audio masa R (CD)
  9. wejście audio L (CD)
10. wejście audio R (CD)
Model z odtwarzaczem CD i kaset. Jest jeszcze model tylko z odtwarzaczem kaset. Radio musi być przyuczone do samochodu bo inaczej nie będzie działać - wyświetlacz pokazuje wtedy RADIO CODE.


Seat
model radia: Aura (Grundig)
model auta: Toledo

A: zasilanie B: głośniki C1: słuchawki
1. Gala (Prędkość) 1. RR+ 1. -
2. wyciszenie 2. RR- 2. -
3. K-BUS (diagnoza) 3. FR 3. słuchawki masa
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. słuchawki L
5. sterownie anteny 5. FL 5. słuchawki R
6. podświetlenie 6. FL - 6. sterowanie +12 V
7. +12 V na stałe 7. RL+ C2: pilot, wyświetlacz, telefon
8. masa 8. RL- 7. telefon audio +
  8. Clock (wyświetlacz)
9. Data (wyświetlacz)
10. Ena (wyświetlacz)
11. Rem-C (pilot)
12. telefon audio -
C3: zmieniacz CD
13. Data In
14. Data Out
15. Clock
16. wyjście +12 V na stałe
17. wyjście +12 V po załączeniu
18. masa audio
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
Ciekawostką jest wyjście na słuchawki. Prostszym modelem jest Brisa, w nim pewnie brakuje wielu wyjść.

Seat
model radia: GP99 HIGH, GP99 HIGH+BC, Radio High, Radio High+BC (Grundig)
model auta: Ibiza, Cordoba

A: zasilanie B: głośniki C1: klimatyzacja
1. Gala (prędkość) 1. RR+ 1. Kombi-Bus
2. wyciszenie 2. RR- 2. czujnik temperatury +
3. K-BUS (diagnoza) 3. FR 3. czujnik temperatury masa
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. BUS2 IN (klimatyzacja)
5. sterownie anteny 5. FL 5. BUS1 OUT (klimatyzacja)
6. podświetlenie 6. FL - 6. sterowanie +12 V
7. +12 V na stałe 7. RL+ C2: subwoofer, mantetki
8. masa 8. RL- 7. -
  8. manetka 1 (lewa)
9. manteka 2 (reset)
10. manetka 3 (prawa)
11. subwoofer
12. -
C3: zmieniacz CD
13. Data In
14. Data Out
15. Clock
16. wyjście +12 V na stałe
17. wyjście +12 V po załączeniu
18. masa audio
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
Jest niższy model nie mający sterowania zmieniaczem, ciekawe jak jest z pozostałymi sygnałami.


Skoda
model radia: Verona (Blaupunkt)
model samochodu: Felicia

A: zasilanie B: głośniki
1. - 1. RR+ (szary z czarnym paskiem)
2. - 2. RR- (zielony z czarnym paskiem)
3. - 3. FR+ (szary)
4. +12 V na stałe (czerwony) 4. FR- (zielony)
5. sterowanie anteny 5. FL+ (brązowy)
6. podświetlenie (żółty) 6. FL- (niebieski)
7. +12 V po stacyjce (czerwony) 7. RL+ (brązowy z czarnym paskiem)
8. masa 8. RL- (niebieski z czarnym paskiem)
Jest jeszcze jeden model Casablanca posiadający sterowanie zmieniaczem CD, wtedy złącze C jest wykorzystane.


Smart
model radia: Grundig
model samochodu: ForTwo 450 i Roadster

A: zasilanie B: głośniki C1: telefon
1. klimatyzacja 1. tweeter R+ 1. -
2. - 2. tweeter R- 2. -
3. K-Line (diagnoza) 3. R+ 3.
4. +12 V na stałe 4. R- 4. -
5. sterowanie anteny 5. L+ 5. -
6. podświetlenie 6. L- 6. wyjście +12 V (telefon)
7. +12 V na stałe 7. tweeter L+ C2: telefon
8. masa 8. tweeter L- 7. sterowanie (telefon)
  8. wyciszenie (telefon)
9. masa (telefon)
10. podświetlenie (telefon)
11. tel. in (telefon)
12. tel. masa (telefon)
C3: zmieniacz CD
13. CD-Bus
14. -
15. CD-Bus masa
16. wyjście +12 V na stałe
17. wyjście +12 V po załączeniu
18. masa
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
Radio z charakterystyczną obudową dedykowane do Smarta. Zmieniacz to typowy Grundig MCD.

Smart
model radia: Becker Navigation and Sound BE6040
model samochodu: Fortwo 450 i Roadster

A: zasilanie B: głośniki C: system
1. SCV (prędkość) 1. głośnik RR+ 1. CAN-H
2. k-line (diagnoza) 2. głośnik RR- 2. CAN-L
3. wyciszenie telefonem 3. głośnik FR+ 3. sygnał wstecznego
4. +12 V na stałe 4. głośnik FR- 4. WAKE-UP
5. sterowanie anteny 5. głośnik FL+ 5. wyjście +12 V na stałe
6. podświetlenie 6. głośnik FL- 6. masa
7. +12 V po stacyjce 7. głośnik RL+ 7. -
8. masa masa 8. głośnik RL- 8. -
  9. -
10. -
Obok złącza jest gniazdo anteny GPS.

Smart
model radia: Visteon radio 9 i 10
model samochodu: 999cc Fortwo

A: zasilanie B: głośniki C1: AUX
1. podświetlenie 1. tweeter R+, sub 1. wejście audio L
2. - 2. tweeter R-, sub 2. wejście audio R
3. sterowanie wzmacniaczem 3. R+, sub 3. masa wejść audio
4. +12 V na stałe 4. R-, sub 4. wyciszenie
5. sterowanie anteny 5. L+ 5. wyjście 12 V po stacyjce
6. - 6. L- 6. wyjście 12 V na stałe
7. +12 V na stałe 7. tweeter L+ C2 i C3
8. masa 8. tweeter L- 7. masa
  8 - 20. -

Smart
model radia:Harman Becker Radio 5
model samochodu: ForFour

A: zasilanie B: głośniki C1: wejście audio
1. moduł telefonu (*) 1. RR+ (*) 1. wejście audio L
2. - 2. RR-, sub (*) 2. wejście audio R
3. moduł telefonu (*) 3. FR+, sub 3. masa wejść audio
4. +12 V na stałe 4. FR-, sub 4. -
5. sterowanie anteny 5. FL+, sub 5. -
6. CAN H/Lin (*) 6. FL- 6. -
7. CAN H/+12 V na stałe (*) 7. RL+ (*) 7. -
8. masa 8. RL-, sub (*) 8 - 20. -
(*) - modele z pakietem dźwiękowym


VW
model radia: Gamma III (Philips), Gamma II (Blaupunkt, Grundig, Hitachi)

A: zasilanie B: głośniki C: wyjścia liniowe
1. GALA (prędkość) 1. RR 1. -
2. masa 2. RR- 2. -
3. wyjście sterujące +12 V 3. FR 3. -
4. - 4. FR - 4. -
5. sterowanie anteną 5. FL 5. masa
6. podświetlenie 6. FL - 6. wyciszenie telefonem
7. +12 V na stałe 7. RL 7. wyjście liniowe FR
8. masa 8. RL- 8. wyjście liniowe RR
  9. wyjście liniowe FL
10. wyjście liniowe RL

VW
model radia: Gamma IV (Grundig)

A: zasilanie B: głośniki
1. - 1. -
2. wyciszenie telefonem 2. -
3. - 3. FR
4. - 4. FR-
5. sterowanie anteną 5. FL
6. podświetlenie 6. FL-
7. +12 V na stałe 7. -
8. masa 8. -

VW
model: Gamma IV (Philips, Panasonic (CQ-LV1320L), Premium Audio (Panasonic CQ-LV1110FA)

A: zasilanie B: głośniki C: zmieniacz, wyjścia liniowe
1. GALA (prędkość) 1. RR 1. Data In (zmieniacz)
2. wyciszenie telefonem (*) 2. RR - 2. Clock (zmieniacz)
3. wyjście +12 V po załączeniu 3. FR 3. CD -
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. Data Out (zmieniacz)
5. sterowanie anteny 5. FL 5. masa audio (CD)
6. podświetlenie 6. FL - 6. wyjście +12 V na stałe
7. +12 V na stałe 7. RL 7. wejście audio R (CD)
8. masa zasilania 8. RL - 8. wyjście liniowe RR
  9. wyjście liniowe in RL
10. wejście audio L (CD)
Model amerykański Premium Audio nie posiada wyciszenia telefonem (*). Opis podłączenia zmieniacza w dziale Zmieniacze OEM.

VW
model: Sound 1
oraz Seat 2006, Ford 2006

A: zasilanie B: głośniki C: specjalne
1. 1. RR 1.
2. masa zasilania 2. RR - 2.
3. 3. FR 3.
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4.
5. sterowanie anteny 5. FL 5.
6. podświetlenie 6. FL - 6. wyjście +12 V na stałe
7. +12 V na stałe 7. RL 7. wyjście +12 V po stacyjce
8. masa zasilania 8. RL - 8.
  9.
10.
W złączu C z tego co kiedyś patrzyłem jest wyprowadzona szyna ACP oraz powinno być wyciszenie telefonem ale tego nie sprawdziłem.

VW
model radia: Gamma 5 (Blaupunkt, Sony, Technisat), Beta V (Blaupunkt, Philips)

A: zasilanie B: głośniki C1: Wyjścia liniowe
1. Gala (prędkość) 1. RR+ (*) 1. wyjście liniowe RL (*)
2. wyciszenie 2. RR- (*) 2. wyjście liniowe RR (*)
3. K-BUS (diagnoza) 3. FR 3. masa audio (*)
4. +12 V po stacyjce) 4. FR - 4. wyjście liniowe FL (*)
5. + (patrz uwaga) 5. FL 5. wyjście liniowe FR (*)
6. podświetlenie 6. FL - 6. sterowanie +12 V (*)
7. +12 V na stałe 7. RL+ (*) C2: pilot, wyświetlacz, telefon
8. masa 8. RL- (*) 7. telefon audio +
Beta V ma tylko wyjścia na 2 głośniki
(*) - tylko Gamma
8. Clock (*) (wyświetlacz)
9. Data (*) (wyświetlacz)
10. Ena (*) (wyświetlacz)
11. Rem-C (pilot)
12. telefon audio -
C3: zmieniacz CD
13. Data In
14. Data Out
15. Clock
16. wyjście 12 V na stałe
17. wyjście +12 V po załączeniu
18. masa audio
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)
Złącze A5 w nowych VW jest podłączone do +12 V. Może to powodować dziwne reakcje radia niefabrycznego, dlatego gdy takie stosujemy powinno się ten styk odłączyć.

VW MFD, Audi MFD, SEAT MFD, SKODA MFD
model: Blaupunkt

A: zasilanie B: głośniki C1: wyjścia liniowe D: złącze 26 styków E: mini-din 10
1. Gala (prędkość) 1. RR+ 1. wyjście liniowe RL 1-3. - 1. masa audio
2. wyciszenie telefonem 2. RR- 2. wyjście liniowe RR 4. wyjście +12 V po stacyjce 2. wejście audio L
3. K-BUS (diagnoza) 3. FR 3. masa audio 5. czujnik prędkości L 3. wejście audio R
4. +12 V po stacyjce 4. FR - 4. wyjście liniowe FL 6. audio + 4. CSYNC
5. + SAFE 5. FL 5. wyjście liniowe FR 7-12. - 5. masa video
6. podświetlenie 6. FL - 6. sterowanie +12 V 13. CAN H 6. PAL/NTSC
7. +12 V na stałe 7. RL+ C2: pilot, wyświetlacz, telefon 14. ANTENA 7. VIDEO-ON
8. masa 8. RL- 7. telefon audio + 15-16. - 8. B-IN
  8. Clock (wyświetlacz) 17. wsteczny 9. G-IN
9. Data (wyświetlacz) 18. czujnik prędkości R 10. R-IN
10. Ena (wyświetlacz) 19. audio - 11. masa
11. Rem-C (pilot) 20. masa złącze tunera telewizyjnego
12. telefon audio - 21-25. -
C3: zmieniacz CD 26. CAN L
13. Data In złącze nawigacji
14. Data Out
15. Clock
16. wyjście +12 V stałe
17. wyjście +12 V po załączeniu
18. masa audio (CD)
19. wejście audio L (CD)
20. wejście audio R (CD)

Powrót do spisu kabli