Złącza odbiorników fabrycznych (OEM)

Nie wszystkie modele mają identyczne złącza, także nie wszystkie styki są wykorzystywane w niektórych modelach. Nie znalazłeś tutaj opisu złącza fabrycznego radia? Sprawdz w dziale ISO (jak radio ma złącze ISO) oraz ISO2 (jak radio ma złącze Fakra) lub też w działach Ford i USA.

Acura i Honda do 1998 roku
model auta: wszystkie od 1994

styk sygnał
1 głośnik RF+
2 głośnik LF+
3 podświetlenie
4 +12V na stałe
5 +12V po stacyjce
6 sterowanie anteny
7 głośnik LR+
8 głośnik RR+
9 głośnik RF-
10 głośnik LF-
11 mute
12 pilot
13 pilot
14 masa zasilania
15 głośnik LR-
16 głośnik RR-
Opis złącza zmieniacza w dziale zmieniacze OEM . Złącze pilota nie zawsze jest wykorzystywane (na pewno jest w Acura 2000 Bose)


BMW
model radia: większość (różne podłączenia dodatkowe)
model auta: większość od 1989 do 2002

Opis połączeń.
styk sygnał kolor przewodu
1 głośnik LF+ żółty/czerwony
2 głośnik RF+ niebieski/czerwony
3 głośnik LR+ żółty/czarny
4 wyciszenie telefonem biały/brązowy
5 +12V po stacyjce fioletowy/biały
6 głośnik RR+ niebieski/czarny lub niebieski/fioletowy
7 nie podłączone/I-Bus brak lub biały/szary/żółty
8 głośnik LF- żółty brązowy lub brązowy/pomarańczowy
9 +12V na stałe czerwony/biały lub czerwony/zielony
10 sygnał prędkości czarny/biały
11 głośnik RF- niebieski/brązowy lub brązowy/pomarańczowy
12 głośnik LR- żółty/szary lub brązowy/pomarańczowy
13 podświetlenie szary/czerwony
14 głośnik RR- niebieski/szary lub brązowy/pomarańczowy
15 masa brązowy
16 sterowanie anteny biały
Niektóre modele BMW z wbudowanym wzmacniaczem mają w złączu fabrycznym zwarte wszystkie masy głośnikowe co przy podłączaniu innego radia może spowodować jego uszkodzenie. W wielu nowszych na styku 7 jest sygnał cyfrowy do komunikacji z samochodem i innymi elementami systemu, jak jest nie podłączony w modelu E46 to radio wyświetla -DISABLED- i nie gra. Zauważyłem, że jeżeli wyprowadzenia ujemnych wyjść głośnikowych są w kolorze brązowy/pomarańczowy to jest używany zewnętrzny wzmacniacz - nie wiem czy tak jest zawsze.

BMW
model radia:
BMW BAVARIA PROFESSIONAL RDS (BE1801)
BMW BAVARIA PROFESSIONAL (BE0776)

sterownik:

złącze A (wyjście audio/ wyjście - wejście szyna)
styk główne (zasilanie) A (do amplitunera)
1 - -
2 - BUS+
3 - masa AUDIO
4 wyciszenie telefonem AUDIO L-
5 +12V po stacyjce AUDIO L+
6 - -
7 DAC/I (licznik styk 23) BUS-
8 - masa BUS
9 +12V na stałe AUDIO R-
10 sygnał prędkości AUDIO R+
11 -  
11 -
12 -
13 podświetlenie
14 -
15 masa zasilania
16 sterowanie anteny
17 LAC (licznik styk 3)
Styki 7 (przewód fioletowy z czerwonym paskiem i żółtymi kropkami) i 17 (przewód czerwony z szarym paskiem) w złączu głównym służą do połączenia z licznikiem (złącze w kolorze waniliowym) i wyświetlania informacji na wyświetlaczu komputera pokładowego.

amplituner:
- złącze audio/szyna (do sterownika)

styk sygnał
1 AUDIO L+
2 masa AUDIO
3 AUDIO R+
4 AUDIO L-
5 AUDIO R-
6 BUS+
7 BUS-

- złącze pilota:

styk sygnał
1 BUS+
2 +12V na stałe
3 masa
4 podświetlenie
5 BUS-
6 masa
Złącze zasilania - patrz opis złącza Mercedes.

BMW
model radia:
BUSINESS RDS (Pioneer KE-92ZBM, Philips PH7850, Blaupunkt BP3838 z E38 - oddzielny wyświetlacz)
PROFESSIONAL RDS (Becker BE2450, BE2451 z E38 - oddzielny wyświetlacz)

złącze A - złącze zmieniacza (porównaj opis - zmieniacze OEM)
styk sygnał kolor przewodu
1 audio L+ biały
2 audio R+ czerwony
3 masa ekran
4 RST fioletowy
5 SCK (CLK) zielony
6 audio L- czarny
7 audio R- szary
8 masa brązowy
9 RXN (RXEN) niebieski
10 BDT (DATA) żółty
Opis drugiej części kabla do zmieniacza w zmieniaczach OEM. Do tego modelu pasuje po drobnych przeróbkach popularny zmieniacz Pioneera CDX-M30 (wiem bo sam to sprawdziłem). Opis pasuje jeszcze do paru modeli z USA ale akurat w Europie to mało daje. Tylko modele bez magistrali I-Bus.

BMW
model radia:
BUSINESS (Becker BE3350; BE3351, Philips DC795, DC703)
BUSINESS RDS (Philips DC786)
BUSINESS CD RDS(Philips DC986)
BUSINESS CD (Blaupunkt BP9272, BP9273, BP0722, Alpine CD52, CD53, Philips DC806)
PROFESSIONAL RDS (Becker)
PROFESSIONAL (Becker BE6510)

złącze A - złącze sygnału audio zmieniacza w standardzie I-BUS (porównaj opis - zmieniacze OEM)
styk sygnał kolor przewodu
1 CDC audio L+ biały
2 CDC audio R+ czerwony
3 masa CDC ekran
4 - -
5 - -
6 CDC audio L- czarny
7 CDC audio R- szary
8 - -
9 - -
10 - -
Opis drugiej części kabla do zmieniacza w zmieniaczach OEM. Tylko modele z magistralą I-Bus.

BMW
model radia: amplituner do nawigacji

styk złącze A (zmieniacz CD) złącze B (do monitora i nawigacji)
sygnał kolor przewodu sygnał kolor przewodu
1 CDC audio L+   kaseta R+ żółty/czarny
2 CDC audio R+   kaseta R- żółty/brązowy
3 masa CDC   - -
4 - - - -
5 - - navigacja - żółty/brązowy
6 CDC audio L-   kaseta L+ niebieski/czarny
7 CDC audio R-   kaseta L- niebieski/brązowy
8 - - - -
9 - - - -
10 - - nawigacja + żółty/czerwony
W sterowniku jest odtwarzacz kaset i sygnał z niego doprowadzony jest do amplitunera, podobnie sygnał z czytnika nawigacji także doprowadzony jest do amplitunera.

Chevrolet
modele po 2004 roku

styk złącze A złącze B
1 +12V na stałe CALL (*)
2 głośnik LF+ subwoofer sterowanie
3 głośnik RF+ subwoofer audio +
4 telefon + wyciszenie telefonem
5 telefon - głośnik LR+
6 rem enable głośnik RR+
7 PWM+ -
8 masa zasilania sygnał prędkości (*)
9 głośnik LF- subwoofer zezwolenie (*)
10 głośnik RF- -
11 - lub ekran (*) masa aubwoofer audio (*)
12 masa pilota pilot
13 - lub GM LAN1 (*) głośnik LR-
14 PWM- lub GM LAN2 (*) głośnik RR-
15   -
16 +12V po stacyjce
(*) w zależności od wersji radia

Chrysler Jeep do roku 2001
model auta: Voyager, Saratoga, Le Baron, Jeep Grand Cherokee, Neon, Stratus, Vision, Grand Voyager

styk sygnał
1 +12V na stałe
2 +12V po stacyjce
3 podświetlenie
4 hamulec (PARK)
5 głośnik FR-
6 głośnik FL-
7 wyciszenie (MUTE)
8 głośnik RR-
9 głośnik RL-
10 głośnik FR+
11 głośnik FL-
12 głośnik RR+
13 głośnik RL+
14 sterowanie anteny
Masa na obudowę. Takie samo złącze stosowane było w niektórych modelach Maserati.

Chrysler lata 2002-2004
modele radia: RB3 i podobne

styk złącze A (zasilanie, głośniki) złącze B (zmieniacz CD)
sygnał kolor przewodu sygnał kolor przewodu
1 +12V na stałe różowy z niebieskim paskiem audio R  
2 +12V po stacyjce czerwony z białym paskiem masa audio  
3 podświetlenie (PWD) pomarańczowy ekran  
4 wolny - J1850  
5 wolny - +12V po stacyjce  
6 wolny - audio L  
7 głośnik RF+ fioletowy masa zasilania  
8 głośnik RF- niebieski z czerwonym paskiem wolny  
9 głośnik LF- brązowy z niebieskim paskiem PWD  
10 głośnik LF+ zielony +12V na stałe  
11 masa zasilania czarny  
12 +12V na stałe różowy z niebieskim paskiem
13 sterowanie wzmacniacza  
14 J1850 fioletowy z żółtym paskiem
15 wyciszenie telefonem  
16 wolny -
17 wolny -
18 głośnik LR+ brązowy z żółtym paskiem
19 głośnik LR- brązowy z niebieskim paskiem
20 głośnik RR- niebieski z czarnym paskiem
21 głośnik RR+ niebieski z białym paskiem
22 masa zasilania czarny
W niektórych przypadkach wiele sygnałów jest podawana po szynie J1850, za pomocą której radio komunikuje się z samochodem i resztą komponentów (pilot, osobny wyświetlacz i inne dodatki).

Chrysler od 2004 roku
modele radia: REJ i podobne

styk złącze A (zasilanie, głośniki) złącze B (rozszerzenie)
sygnał sygnał
1 +12V na stałe SDARS audio R
2 - masa SDARS
3 - -
4 HFM L ch audio R (DVD)
5 CAN+ RSA masa
6 CAN- SDARS audio L
7 głośnik RF+ masa (DVD)
8 głośnik RF- audio L (DVD)
9 głośnik LF- RSA audio L
10 głośnik LF+ RSA audio R
11 masa zasilania  
12 +12V na stałe
13 sterowanie wzmacniacza
14 -
15 wyciszenie telefonem
16 HFM audio R
17 HFM masa
18 głośnik LR+
19 głośnik LR-
20 głośnik RR-
21 głośnik RR+
22 masa zasilania
Brak styku po stacyjce oznacza załączaniem magistralą CAN.

Chrysler/Jeep od 2004 roku
modele radia: RAR i podobne

styk złącze A (zasilanie, głośniki) złącze B (rozszerzenie)
sygnał sygnał
1 +12V na stałe SDARS audio R
2 - masa SDARS
3 - -
4 HFM L ch wejście VES audio R
5 CAN+ masa wyjść VES
6 CAN- SDARS audio L
7 głośnik RF+ masa wejść VES
8 głośnik RF- wejście VES audio L
9 głośnik LF- wyjśćie VES audio L
10 głośnik LF+ wyjśćie VES audio R
11 masa zasilania  
12 +12V na stałe
13 sterowanie wzmacniacza
14 -
15 wyciszenie telefonem
16 HFM audio R
17 HFM masa
18 głośnik LR+
19 głośnik LR-
20 głośnik RR-
21 głośnik RR+
22 masa zasilania
Brak styku po stacyjce oznacza załączaniem magistralą CAN.

Chrysler/Jeep od 2008 roku
modele radia: REZ (NTG4) z DVD, RB2 z DVD/HDD i podobne

styk złącze A (zasilanie, głośniki) złącze B (NTG4) złącze C (NTG4)
1 +12V na stałe powrót AUDIO 3 wyjście audio L
2 CAN -   wyjście audio R
3 -   -
4 -   pętla mikrofonu
5 -    
6 +12V po stacyjce (RB2) sygnał VIDEO 1 masa wyjść audio (?)
7 sterowanie anteny masa VIDEO 1 wejście mikrofonu -
8 głośnik RL+ ekran VIDEO 1 masa czujnika
9 głośnik RL+ sygnał VIDEO 2  
10 głośnik RR+ masa VIDEO 2  
11 głośnik RR- ekran VIDEO 2  
12 masa zasilania powrót AUDIO 2
13 CAN+ AUDIO L 3
14 - AUDIO R 3
15 -  
16 -  
17 -  
18 - AUDIO L 1
19 głośnik FR+ powrót AUDIO 1
20 głośnik FR- AUDIO R 1
21 głośnik FL+ AUDIO L 2
22 głośnik FL- AUDIO R 2


Daewoo
model radia: AKF-9625WG-E (TANK)
model auta: Espero, Nexia (do 6/97)

styk sygnał
1 głośnik RL-
2 głośnik RR-
3 sterowanie anteny
4 +12V po stacyjce
5 głośnik FR+
6 głośnik FL+
7 głośnik RL+
8 głośnik RR+
9 masa
10 podświetlenie
11 +12V na stałe
12 głośnik FR-
13 głośnik FL-
Bardzo istotne aby w tym modelu w odpowiedniej kolejności połączać zasilanie (najpierw masa i +12V na stałe, a dopiero potem po stacyjce), niezachowanie kolejności może uszkodzić radio.

Daewoo
mode: AKF4235/9595/0827R

styk sygnał kolor przewodu
1 głośnik FL+ biały
2 głośnik RL+ zielony
3 wyciszenie telefonem  
4 +12V na stałe żółty
5 +12V po stacyjce czerwony
6 podświetlanie pomarańczowy
7 głośnik RR+ fioletowy
8 głośnik FR+ szary
9 głośnik FL- biały z czarnym paskiem
10 głośnik RL- zielony z czarnym paskiem
11 pilot +  
12 - -
13 masa zasilania czarny
14 pilot -  
15 sterowanie anteny niebieski
16 podświetlenie -  
17 głośnik RR- fioletowy z czarnym paskiem
18 głośnik FR- szary z czarnym paskiem
Uwaga, niewłaściwe podłączenie (szczególnie sygnał sterowania anteną automatyczną, podświetlenie !!!, tel mute) powoduje bardzo poważne uszkodzenie radia. Model AKF-0827R posiada złącze służące do podłączenia fabrycznego pilota montowanego w samochodzie (Nubira).

Daihatsu
model auta: wszystkie modele po 1993 roku

styk sygnał
1 +12V na stałe
2 +12V po stacyjce
3 głośnik FL+
4 głośnik FR+
5 podświetlenie
6 sterowanie anteny
7 sterowanie anteny
8 masa
9 głośnik FL-
10 głośnik FR+
11 głośnik RL+
12 głośnik RR+
13 głośnik RL-
16 głośnik RR-

Ford
patrz dział tylko o złączach dla Ford

GM koncern
lata: 1989-1994
koncern GM (Chevrolet Camaro, Pontiac Firebird,Chevrolet G20 i inne)
radio: Delco Symphony Sound (model 89ACK)

styk sygnał
zasilanie (A)
1 masa
2 ściemnianie podświetlenia
3 podświetlenie
4 sterowanie anteny
5 +12V po stacyjce
6 +12V na stałe
głośniki przód (B)
1 głośnik FL-
2 głośnik FL+
3 głośnik FR-
4 głośnik FR+
głośniki tył (C)
1 głośnik RR-
2 głośnik RR+
3 głośnik RL-
4 głośnik RL+
opcja (D)
1 Aux L
2 masa audio
3 Aux R
4 masa audio
5 Voice
6 masa Voice

GM koncern oraz KIA
modele po 1994 roku
Model No: 103009459, 15195521, 15196617
styk styki A styki B
1 diagnoza +12V na stałe
2 - -
3 - -
4 - dimmer +
5 - dimmer +
6 - -
7 - -
8 głośnik RL+ głośnik FL+
9 głośnik RL- głośnik FL-
10 głośnik FR- głośnik RR-
11 głośnik FR+ głośnik RR+
12 masa zasilania -
Radio bez komunikacji z pojazdem nie włączy się - jedynie będzie można wywołać pokazywanie zegara.

Honda
model auta: wszystkie do 2002 roku
złącze jak Acura

Honda i Acura
model: po 2002 roku

styk złącze główne (MAIN) złącze zmieniacza (CHANGER)
1 TU +B (ster. ant. autom.) ekran
2 +12V po stacyjce CHG-Rch
3 pilot -
4 GND BUS
5 głośnik RR+ +12V po stacyjce
6 głośnik RL+ masa
7 głośnik FR+ podświetlenie
8 głośnik FL+ SH-GND
9 podświetlenie CHG-Lch
10 +12V na stałe BUS SHILD
11 navi gnd BUS GND
12 navi R GND
13 navi L +12V na stałe
14 telefon sterowanie podświetleniem
15 głośnik RR-  
16 głośnik RL-
17 głośnik FR-
18 głośnik FL-
19 sterowanie podświetleniem
20 masa

W modelach z otwieranym kolorowym monitorem i nawigacją (2DIN) występują jeszcze inne złącza. Aby urządzenie się włączyło należy podłączyć jeszcze drugie złącze znajdujące się w górnej częsci.

styk sygnał
1  
2 +12V po stacyjce
3 masa
4  
5  
6 +12V na stałe
7  
8  
9 masa
10  
11  
12  

Honda
modele nowsze
model radia: np. CQ-MH8671G (1YN1)
złącze główne

styk sygnał
1 podświetlenie -
2 głośnik RL-
3 głośnik FL-
4 Security
5 wyciszenie telefonem
6 K-Line
7 głośnik FR-
8 głośnik RR-
9 masa
10 podświetlenie +
11 głośnik RL+
12 głośnik FL+
13 VSP
14 +12V po stacyjce
15 głośnik FR+
16 głośnik RR+
17 +12V na stałe

złącze dodatkowe

styk sygnał
3 masa sygnałowa AUX
4 masa AUX (ekran)
5 masa AUX
6 pilot masa
7 pilot
13 AUX L
14 AUX R
15 wykrycie AUX
Pozostałe styki mogą być wykorzystywane w wersji z nawigacją.

Hyundai
model radia: H510JE
model auta: wszystkie oprócz Atos i Sonata po 7/98

styk sygnał
1 sterowanie anteną
2 głośnik LR-
3 głośnik LF-
4 głośnik RF-
5 głośnik RR-
6 -
7 masa zasilania
8 głośnik LR+
9 głośnik LF+
10 +12V po stacyjce
11 +12V na stałe
12 głośnik RF+
13 głośnik RR+
14 podświetlenie

Hyundai
model samochodu: Santa Fe (2007)
model radia: EMP300

styk sygnał
1 głośnik FL+
2 głośnik FR+
3 głośnik RR+
4 głośnik RL+
5 podświetlenie +
6 pilot S
7 pilot R
8 masa AUX
9 AUX L
10 -
11 +12V po stacyjce
12 +12V na stałe
13 głośnik FL-
14 głośnik FR-
15 głośnik RR-
16 głośnik RL-
17 podświetlenie -
18 masa pilota
19 wyciszenie telefonem
20 masa (ekran)
21 AUX R
22 -
23 sterowanie anteny
24 masa

Jaguar
model: AJ9200R

styk sygnał
1 głośnik 1
2 głośnik 1
3 -
4  
5 głośnik 2
6 głośnik 2
7 głośnik 3
8 głośnik 3
9 wyciszenie telefonem
10 +12V po stacyjce
11 +12V na stałe
12  
13 głośnik 4
14 głośnik 4

Jaguar
model: AJ9500R, AJ9800R

styk sygnał
1 głośnik RL+
2 głośnik RL-
3 głośnik FL+
4 głośnik FL-
5 sterowanie anteny
6 podświetlenie
7 ściemnianie podświetlenia
8 pilot
9 +12V na stałe (9500), sygnał prędkości (9800)
10 głośnik RR+
11 głośnik RR-
12 głośnik FR+
13 głośnik FR-
14 tel. audio in. +
15 tel. audio in. -
16 wyciszenie telefonem
17 tel. (9500)
18 sygnał prędkości (9500), ACP (9800)
19 +12V po stacyjce
20 +12V na stałe

KIA
model radia: Alpine 2K5
model samochodu: Carnival

styk sygnał
1 głośnik FR+
2 głośnik FL+
3 głośnik RR+
4 głośnik RL+
5  
6  
7  
8 sterowanie anteny
9 +12V po stacyjce
10 +12V na stałe
11 głośnik FR-
12 głośnik FL-
13 głośnik RR-
14 głośnik RL-
15 ANTI B+
16  
17  
18  
19 podświetlenie
20 masa zasilania

Lexus
model radia: P3702 (KEX-P8156ZT)
        
styk sygnał
złącze niebieskie złącze białe złącze szare
1 - wyjście FR+ +12V na stałe
2 - wyjście FL+ -
3 - - podświetlenie +
4 - wyjście RR+ antena A
5 CD L- wyjście RL+ masa
6 CD L+ wyjście FR- +12V po stacyjce
7 CD R- wyjście FL- -
8 CD R+ Beep podświetlenie -
9   wyciszenie masa
10 wyciszenie telefonem IP-
11 sterowanie wzmacniacza IP+
12 - sterowanie anteną
13 wyjście RR- Antena B
14 wyjście RL- masa

Mazda
model auta:
model radia: Panasonic CQ-LM191AA (1267), czasem w zestawie odtwarzacz CD oznaczony IC01), Fujitsu CE-3431TY1C (3263)

styk sygnał kolor przewodu
złącze A
1 głośnik RL+ zielony
4 głośnik RL- zielony z czarnym paskiem
6 głośnik RR+ fioletowy
7 głośnik RR- fioletowy z czarnym paskiem
2,3,5,8 nie podłączone -
złącze B
1 +12V po stacyjce czerwony
2 +12V na stałe żółty
3 podświetlenie pomarańczowy
4 głośnik FL+ biały
5 głośnik FR+ szary
7 sterowanie anteną niebieski
11 głośnik FL- biały z czarnym paskiem
12 głośnik FR- szary z czarnym paskiem
6,8,9,10 nie podłączone -
Wolne styki mogą być do podłączenia pilota na kierownicy, wyciszenia itp. Styk 8 podobno jest do kontroli jasności podświetlenia. Czasem jedno złącze umieszczone jest obok drugiego.

Mazda
modele po roku 2000

styk sygnał
1 głośnik RR- / line out RR- (B)
2 głośnik RR+ / line out RR+ (B)
3 głośnik RF- / line out RF- (B)
4 głośnik RF+ / line out RF+ (B)
5 głośnik RF- / line out RF- (B)
6 głośnik RF+ / line out RF+ (B)
7 głośnik LF- / line out LF- (B)
8 głośnik LF+ / line out LF+ (B)
9 masa
10 ST. SW.
11 tel. mute
12 sterowanie wzmacniacza
14 masa zasilania
15 (masa)
16 +12V ACC
17 CAN L
18 CAN H
19 UART 2 (SIG. OUT)
20 UART 1 (SIG. IN)
21 SPEED
22 -ILL
23 +INS
24 +12V BATT
Numeracja umowna. Model radia: Bose 1166 (CR-LM4061K), CR-YM4273KA, 2197 (RT-9418G) i inne. W przypadku modeli z opisem Bose nie ma wyjść głośnikowych ale są wyjścia liniowe symetryczne do wzmacniacza - oznaczone literką B.

Obok złącza głównego znajduje się jeszcze jedno złącze.

styk sygnał (radio z AUX) sygnał (radio z CDC)
1 wyjście +12V ACC wyjście +12V ACC
2 - -
3 masa masa BUS
4 AUX 2 ON -
5 AUX - masa audio
6 AUX L+ Audio In L+
7 AUX R+ Audio In R+
8 masa masa
9 wyjście +12V BAT wyjście +12V BAT
10 - -
11 - BUS
12 - -
13 AUX 1 ON -
14 - Audio In L-
15 - Audio In R-
16 system mute system mute
Wygląda na to, że jest dostępne wejście AUX aktywowane tylko poziomem sygnału ale tylko w niektórych wersjach (np. CR-YM4273KA). W innych wersjach jest to złącze pod zewnętrzny zmieniacz CD (np. radio CR-LM4061K czyli Bose 1166).

Mercedes Benz (Becker)
model radia: Avus, Avus 2000, Grand Prix i inne
model auta: 190, W-124 (w latach 1984-1990)

styk sygnał kolor przewodu
1 sterowanie anteną autom. niebieski
2 +12V podtrzymanie czerwony
3 podświetlenie szary
4 +12V zasilanie czarny
5 masa zasilania brązowy
Głośniki w tych modelach były w standardzie DIN. Nowsze modele posiadają złącze ISO. Numeracja umowna.

W radiu jest jeszcze drugie złącze.

styk sygnał
1 security
2 tel. mute
3 sygnał prędkości (SCV)
4 sterowanie +12V
5 alarm
Nie wszystkie styki są używane w każdym radiu. Są modele, które mają w tym złączu wejście na termometr oraz wygląda na to, że jest jeden model, który ma wejście na pilota. Czasem przy dolnej krawędzi można spotkać jedno lub dwa małe, białe złącza. Jedno z nich jest przeznaczone do podłączenia układu przełączającego w tryb pracy 4 głośnikowy, drugie złącze jest to złącze serwisowe.

Mitsubishi
89-95 model auta: Colt, Lancer

styk sygnał
1 podświetlenie +
2 podświetlenie -
3 głośnik RR+
4 głośnik FR+
5 głośnik FL-
6 głośnik RL-
7 +12V po stacyjce
8 +12V na stałe
9 głośnik RL+
10 głośnik FL+
11 - (masa)
12 głośnik FR-
13 sterowanie anteną
14 głośnik RR-


Mitsubishi
model radia: RH-7513 (wersja japońska)

styk sygnał
1 głośnik 1
2 głośnik 1
3 głośnik 2
4 głośnik 2
5 sterowanie anteny
6 -
7 masa
8 głośnik 3
9 głośnik 3
10 głośnik 4
11 głośnik 4
12 +12V po stacyjce
13 +12V na stałe
14 podświetlenie (?)
Do kompletu jest odtwarzacz CD-9551 łączony złączem DIN-8.

Mitsubishi
model auta: Carisma (po 6/95), Colt (od 96), Eclipse (od 96), Pajero (od 96), Lancer (od 96)

styk sygnał
1 głośnik RR+
2 głośnik RL+
3 sterowanie anteny
4 -
5 głośnik FL+
6 głośnik FR+
7 głośnik RR-
8 głośnik RL-
9 -
10 +12V po stacyjce
11 +12V na stałe
12 podświetlenie
13 głośnik FL-
14 głośnik FR-
Opis podłączenia wyświetlacza w odpowiednim dziale.

Nissan
model auta: wszystkie do 1999 roku

styk sygnał
1 masa
2 +12V po stacyjce
4 podświetlenie
5 sterowanie anteny
6 +12V na stałe
7 głośnik FR-
8 głośnik FR+
9 głośnik FL-
10 głośnik FL+
11 głośnik RL+
12 głośnik RL-
13 głośnik RR+
12 głośnik RR-

Nissan
model auta; wszystkie w latach 1999-2004
model radia: CT-138 (Clarion PP-1675T) CT-098 (PN-1628M-N), Mid-Line (Blaupunkt BP9345) i inne
Złącze główne

styk sygnał
1 podświetlenie
2 wyciszenie telefonem
3 +12V po stacyjce
4 sygnał prędkości
5 imobilizer (NATS)
6 sterowanie anteny
7 głośnik RR-
8 REM-A(CL) Awaryjne (BP)
9 REM-B(CL)
10 REM-B(CL) Awaryjne (BP)
11 masa
12 +12V na stałe
13 głośnik FL-
14 głośnik FL+
15 głośnik RL+
16 głośnik RL-
17 głośnik FR-
18 głośnik FR+
19 głośnik RR+
20 masa pilota (BP)
21 pilot VOL- SEEK- PRESET+(BP)
22 pilot VOL+ SEEK+ SRC(BP)
23-24 wolne
Opis na podstawie radia Clariona z Nissana Almera (CL) i Blaupunkta (BP). Radio jest zabezpieczone systemem NATS (Nissan Anti Theft System), który oprócz kodowania ma połączenie z komputerem pokładowym samochodu. W Blaupunkcie był dodatkowo włącznik świateł awaryjnych zwierający styki 8 i 10.

złącze telefonu (Almera - Clarion)

styk sygnał
1 telefon +
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 telefon -
8 -
9 Sys 12V
10 -
11 telefon TX
12 telefon RX
13 telefon włączony
14 telefon wyciszenie
15 RHD/RLD
16 -
Złącze zmieniacza opisane w odpowiednim dziale.

Nissan
modele 2DIN: PN-2736H, PP-2449N i inne, także USA
złącze zasilania

styk sygnał
1 sterowanie wzmacniacza
2 głośnik RR+
3 głośnik LF+
4 głośnik RF+
5 podświetlenie
6 +12V po stacyjce
7 masa zasilania
8 głośnik LR-
9 głośnik LR+
10 głośnik RR-
11 głośnik LF-
12 głośnik RF-
13 sterowanie anteny
14 +12V na stałe
15 podświetlenie
16 masa zasilania

Drugie złącze

styk sygnał
1 masa nawigacji
2 masa telefonu
3 telefon +
4 telefon -
5 masa pilota
6 nawigacja włączona
7 pilot B
8 -
9 -
10 -
11 nawigacja +
12 nawigacja -
13 telefon włączony
14 pilot A
15 imobilizer (NATS)
16 sygnał prędkości

Nissan
model samochodu: Almera N16 (po 2000), Primera P12 (po 2001)
model radia: CY100
złącze zasilania

styk sygnał
1 +12V po stacyjce
2 +12V na stałe
3 głośnik FL+
4 głośnik RL+
5 głośnik RR+
6 podświetlenie
7 +12V na stałe
8 głośnik FL-
9 głośnik FR-
10 głośnik FR+
11 głośnik RL-
12 głośnik RR-

drugie złącze

styk sygnał
1 -
2 imobilajzer
3 telefon włączony
4 telefon +
5 -
6 nawigacja +
7, 8 -
9 BUS+
10 masa
11 BUS+
12 -
13 sygnał prędkości
14 kontrola podświetlenia
15 telefon -
16 masa
17, 18 -
19 nawigacja -
20 masa
21 -
22 BUS-
23 masa
24 BUS-
Oprócz modułu radia jest jeszcze wyświetlacz wielofunkcyjny oraz oddzielna klawiatura połączona magistralą (BUS). Opis złącza zmieniacza we właściwym dziale

Nissan
model samochodu: Quashqai (po 2004)
model radia: PN-2805F, PN-3000P
złącze zasilania

styk sygnał
1 sterowanie wzmacniacza
2 głośnik FL+
3 głośnik FL-
4 głośnik RL+
5 głośnik RL-
6 pilot A
7 +12V po stacyjce
8 podświetlenie -
9 podświetlenie +
10 +12V na stałe
11 masa zasilania
12 -
13 głośnik FR+
14 głośnik FR-
15 głośnik RR+
16 głośnik RR-
17 pilot masa
18 pilot B
19 imobilizer
20 sygnał prędkości

drugie złącze

styk sygnał
1 EQ1
2 EQ2
3 EQ3
4 EQ4
5 -
6 telefon włączony
7 mikrofon
8 masa mikrofonu
9 zasilanie mikrofonu
10 telefon +
11 telefon -
12 telefon masa
Opis złącza zmieniacza znajduje się w odpowiednim dziale.

Renault
model auta: R25

styk sygnał
1 głośnik RL-
2 głośnik FL-
3 podświetlenie
4 +12V podtrzymanie
5 głośnik FR+
6 głośnik RR+
7 głośnik RL+
8 głośnik FL+
9 +12V podtrzymanie
10 sterowanie anteną
11 masa
12 głośnik FR-
13 głośnik RR-
W niektórych modelach jest złącze odwrotne (żeńskie), czasem jest przelotka na standard DIN. Nowsze modele maja ISO.

Subaru
model auta: Legacy (po 5/94), Impreza, Vivio
model radia: McIntosh PF-21421 (deck), Kenwood GX-401GP2

styk sygnał
1 +12 V podtrzymanie
2 głośnik RL+
3 głośnik RR+
4 głośnik FL+
5 głośnik FR+
6 podświetlenie
7 sterowanie anteny
8 głośnik RL-
9 głośnik RR-
10 masa
11 +12 V zasilanie
12 głośnik FL-
13 głośnik FR-
Niektóre modele nie mają wbudowanego wzmacniacza. Wtedy osobno wyprowadzone są wyjścia liniowe.

Saab
modele po 2004 roku

styk złącze A złącze B
1 +12V na stałe AUX STLN L+
2 głośnik LF+ AUX STLN R+
3 głośnik RF+ ekran rear
4 telefon + wyciszenie telefonem
5 telefon - głośnik LR+
6 rem enable głośnik RR+
7 - -
8 masa zasilania sterowanie wzmacniacza
9 głośnik LF- AUX STLN L-
10 głośnik RF- AUX STLN R-
11 ekran front AUX STLN masa
12 ant. enable -
13 GM LAN1 głośnik LR-
14 GM LAN2 głośnik RR-
15   -
16 -
Zastanawiające są połączenia kabli ekranowanych - ale biorąc pod uwagę firmę Saab jest to z myślą o systemie aktywnym.

Suzuki
model radia: Mitsubishi DY-3E44S

styk sygnał
1 sterowanie anteny
2 +12V po stacyjce
3 -
4 -
5 głośnik RR+
6 głośnik RL+
7 głośnik FR+
8 głośnik FL+
9 podświetlenie
10 +12V na stałe
11 masa pilota
12 pilot 1
13 pilot 2
14 -
15 głośnik RR-
16 głośnik RL-
17 głośnik FR-
18 głośnik FL-
19 -
20 masa

Toyota
model radia: starsze decki USA np. 2634 z Celica

styk sygnał
1 sterowanie anteny
2 podświetlenie -
3 +12V po stacyjce
4 masa
5 -
6 masa audio (?)
7 audio FL
8 audio FR
9 sterowanie wzmacniacza
10 podświetlenie +
11 +12V na stałe
12 masa audio (?)
13 audio RL
14 audio RR

Toyota
model radia: starsze decki USA

styk sygnał
1 audio FR
2 audio FL
3 -
4 +12V po stacyjce
5 +12V na stałe
6 -
7 aterowanie wzmacniacza
8 audio RR
9 audio RL
10 -
11 masa
12 masa
13 -
14 -
15 sterowanie anteny

Toyota
model auta: wszystkie
model radia: Fujitsu Ten 6200, 7200, Panasonic, Philips 22DC761/74 (Toyota WH8403) i inne
inne: także Daihatsu, Fujitsu Ten (np. model D210R)

styk sygnał
1 +12V na stałe
2 +12v po stacyjce
3 głośnik FL+
4 głośnik FR+
5 głośnik RL+
6 głośnik RR+
7 podświetlenie
8 sterowanie wzmacniacza
9 sterowanie anteny
10 masa
11 głośnik FL-
12 głośnik FR-
13 głośnik RL-
14 wyciszenie telefonem (patrz uwaga)
15 -
16 głośnik RR-
Funkcja wyciszenia telefonem dostępna jest tylko w niektórych modelach (np. Fujitsu Ten D210R).

Toyota
Avensis (2000- 2003), radio: CQ-MS6070F (W53804) komputer: CN-TS6070LA
Corolla (2001) radio: 18404, W53802 (CQ-MS7920F), komputer CN-TS7920L, CN-TS7921L
Yaris radio: 18406, CQ-MS-0820A, komputer W58500 (CN-TS0371A)

złącze w radiu i wyświetlaczu i sposób podłączenia:

Złącze zmieniacza opisane jest w odpowiednim dziale.

Złącze DISPLAY-MAIN (też moja nazwa)
styk sygnał rodzaj sygnału
1 +12V na stałe  
2 ignition voltage in  
3 fuel sender +  
4 fuel sender - (masa)  
5 masa  
6 AVC-LAN DATA (TX+) do radia
7 engine type ver 2 wybrany do masy
8 engine type ver 1 wybrany do masy
9 +12V po stacyjce  
10 podświetlenie całości - radia też
11 speed pulse input sygnał prędkości
12 injection drive signal input pierwszy cylinder
13 injecton voltage input sterownik wtrysku
14 outside temperature termistor NTC
15 masa  
16 AVC-LAN DATA (TX-) do radia
17 engine type ver 3 wybrany do masy
18 engine type ver 4 wybrany do masy
Obok tego złącza jest jeszcze jedno, w którym wyprowadzona jest magistrala HIT64. Podświetlenie jest tylko podłączone w sterowniku, w radiu ten styk jest wolny. Są dwie wersje wyświetlacza - większy z obsługą nawigacji (klawisz NAVI) i mniejszy bez obsługi nawigacji.

Toyota
złącze komputera pokładowego i pilota w nowszych radiach np. W58810 (CQ-TS7421C)

styk sygnał
1 typ silnika 1 (*)
2 typ silnika 3 (*)
3 typ silnika 5 (*)
4 czujnik temperatury + (*)
5 czujnik temperatury - (*)
6 masa pilota
7 pilot 1
8 pilot 2
9 AVC LAN TX+
10 AVC LAN TX-
11 typ silnika 2 (*)
12 typ silnika 4 (*)
13 -
14 -
15 sygnał prędkości (*)
16 masa (*)
17 TAUB (*)
18 sygnał wtrysku TAU (*)
19 impulsy zapłonu (*)
20 -
(*) - tylko w wersji z komputerem pokładowym. Są wersje, które na stykach 14 - 19 mają wyjście liniowe wraz z sygnałem wyciszenia.

złącze magistrali w nowszych radiach

styk sygnał
1 BUS Request Out
2-4 -
5 masa sygnałowa
6 HIT 64+
7 HIT 64-
8 -

Toyota
model auta: Celica (2000 rok, wersja US)
model radia: 16816

styk sygnał
1 +12V na stałe
2 podświetlenie +
3 sterowanie wzmacniacza
4 -
5 masa
6 -
7 wyciszenie telefonem
8 wyjście audio FR
9 wyjście audio FL
10 masa sygnałowa
11 +12V po stacyjce
12 podświetlenie -
13 sterowanie anteny
14 -
15 -
16 masa sygnałowa
17 BEEP
18 wyjście audio RR
19 wyjście audio RL
20 masa

Volvo
model auta: 440, 960
model radia: CR-603, CR-606, CR-608, CR-708, CR-901

styk sygnał
1 głośnik FR+
2 głośnik FL-
3 ściemnianie podświetlenia
4 RHEO-
5 masa zasilania
6 sterowanie anteny
8 głośnik FL+
9 głośnik FL-
11 RHEO+
12 +12V na stałe
13 +12V po stacyjce
14 wyciszenie telefonem
7, 10 -

W modelach z wyjściem na cztery głośniki jest jeszcze jedna mała żółta 5 stykowa kostka - do głośników tylnych.

styk sygnał
1 -
2 głośnik RL-
3 głośnik RR-
4 głośnik RL+
5 głośnik RR+

Volvo
model auta: 850 (od 6/93), 960, S70, V70, S40, V40
model radia:CT-505, CT-601, CT-906, CR-902, CR-905, SC-700, SC-800, SC-801, SC-802, SC-815

styk złącze A złącze B
1 masa zasilania głośnik FL+
2 ściemnianie podświetlenia głośnik FL-
3 +12V na stałe głośnik RL+
4 sterowanie anteny głośnik RL-
5 głośnik wysokotonowy FL- głośnik FR+
6 głośnik wysokotonowy FL+ głośnik FR-
7 masa zasilania -
8 +12V po stacyjce -
9 +12V na stałe głośnik RR+
10 RHEO- głośnik RR-
11 RHEO+  
12 wyciszenie telefonem
13 głośnik wysokotonowy FR-
14 głośnik wysokotonowy FR+
RHEO+ jest to podświetlenie.

Volvo
model radia: HU-105, HU-403, HU-405, HU-601, HU-603, HU-605, HU-611 (USA), HU-613 (USA), HU-608, HU-1205
oraz HU-801 i HU-803 (tylko złącze zielone bo są to decki)
model samochodu: po 2000 roku

styk złącze szare złącze zielone
1 głośnik FL+ +12V na stałe
2 głośnik FL- +12V po stacyjce
3 - RHEO
4 - sygnał prędkości
5 głośnik FR+ -
6 głośnik FR- wyciszenie telefonem
7 głośnik RL+ CAN-H
8 głośnik RL- CAN-L
9 - sterowanie anteny
10 - CT+
11 głośnik RR+ CT-
12 głośnik RR- masa
Złącza CT to prawdopodobnie wyjście na głośnik centralny.

wyjście audio na wzmacniacz (seria SC i HU)

styk sygnał
1 audio FL
2 audio RR
3 audio RR
4 masa
5 audio RL
6 sterowanie wzmacniacza


Powrót