Złącza i kable do zmieniaczy montowanych fabrycznie w samochodach.

Jak nie ma tu opisanego modelu to zerknij na OEM CD tabela, bo może masz do czynienia z radiem pracującym ze standardowym zmieniaczem.


Audi
model: Delta CC (Blaupunkt); zmieniacz (Alpine z logo Audi - 4D0 35 111 APE)

Radio to Delta CC z szerokim przodem ale gałki pod wyświetlaczem z lewej stony. Zmieniacz dedykowany tylko pod ten model radia.
Opis sygnałów (numeracja według wtyku DIN-8):
styk sygnał
1 SDA
2 masa audio
3 SCL
4 audio R
5 audio L
6 +12V na stałe
7 masa cyfrowa
8 masa

Audi
radio: Concert, Chorus II (MJ2001) Symphony, Navi MFD oraz VW: Beta 5, Gamma 5, Gamma Betle; Seat Scala, SKODA MS501
zmieniacz: Panasonic z logo Audi lub VW
Podłączenie radia ze zmieniaczem:


W zmieniaczu kabel zakończony gniazdem 13pin

styk kolor przewodu
1 czerwony w ekranie
2 ekran dla 1
3 biały w ekranie
4 ekran dla 3
5 zielony
6 niebieski
7 szary
8 -
9 czarny
10 żółty
11 pomarańczowy
12 -
13 brązowy
ekran ekran całego kabla
Patrz także niżej: Seat i VW.

BMW
model radia: BMW BAVARIA C BUSINESS RDS Pioneer
model zmieniacza: BMW 6 CD P produkcji Pioneer - z magistralą M-Bus

Widok złącz (żeńskie) od strony łączenia. Numeracja złącza 14 stykowego oryginalna. Jest to kabelek między zmieniaczem (klon Pioneera CDX-M30) a kablem łączącym radio ze zmieniaczem. Różnica w połączeniach między sklepową wersją CDX-M30 polega na zamianie miejscami linii danych i zegara.

Połączenia złącza 14 stykowego (pasujące także do modelu 6CD Changer A):
styk sygnał kolor przewodu
1 SCK (CLK) zielony
2 masa ekran linii danych
3 audio L- czarny
4 audio L+ biały
5 - -
6 audio R+ czerwony
7 audio R- szary
8 RST żółty
9 BDT (DATA) fioletowy
10 RXN (RXEN) niebieski
11 +12V na stałe nie używane
12,13,14 - -
Oprócz tego złącza jest drugie złącze dostarczające zasilania.

BMW
model zmieniacza: 6CD CHANGER PI CDX-M2086ZBM, 6CD CHANGER AI - z magistralą I-Bus

styk sygnał kolor przewodu
1 masa zasilania czarny
2 +12V na stałe czerwony/zielony
3 I-BUS biały/szary/żółty
4 masa ekran
5 audio L- czarny
6 audio L+ biały
7 masa  
8 audio R- szary
9 audio R+ czerwony
Sygnał audio łączony jest do dolnego 10 stykowego (złącze BMW) lub 12 stykowego (Fakra) złącza w radiu.

Chrysler
starszy model
radio: P4704345-F

styk sygnał
1 masa
2 audio R
3 J1850
4 ?
5 ?
6 +12V na stałe
7 ?
8 masa

Chrysler
nowszy typ (złącze DIN8U)

styk sygnał
1 j1850
2 audio R
3 -
4 masa audio
5 audio L
6 +12V na stałe
7 +12V po stacyjce
8 masa

Chrysler/Jeep
zmieniacz: Mitsubishi P56038579AB

styk sygnał
1 audio R
2 shield drain
3 BUS
4 +12V po stacyjce
5 audio L
6 masa audio
7 masa zasilania
8 +12V na stałe

Sposób podłączenia z radiem


Daewoo
model radia: AKF-0827RR

styk sygnał
1 CD-C ON
2 +12V na stałe
3 nie podłączony
4 DATA
5 masa
6 audio R
7 audio L
8 masa audio

Ford
model radia 5000, 6000 i 7000.

styk sygnał
1 ACP+
2 ekran ACP
3 masa
4 -
5 audio R+
6 audio L+
7 ACP-
8 uruchomienie ACP/CD
9 zasilanie odłączane
10 ekran audio
11 audio L-
12 audio R-
Jest zmieniacz do Rover z podobnym złączem oraz Jaguar. Niestety nie udało mi się zmusić do zamiennej współpracy tych urządzeń.

Honda/Acura
modele amerykańskie po 1994 roku
złącze w radiu

Honda/Acura opis sygnału Alpine M-Bus
1 bus 1
2 audio R 4
3 masa bus 3
4 masa audio 2
5 audio L 5
6 +12V na stałe 6
7 +12V załączane 7
8 masa 8
obudowa masa (ekran) obudowa
Po zamianie styków we wtyku zmieniacza Alpine będzie można używać go zamiast zmieniacza fabrycznego.

Honda
modele nowsze w standardzie GA-NET np. PH-1552L, DEH-M6102ZH
złącze w radiu

styk sygnał
1 +12V na stałe
2 +12V po stacyjce
3 masa
4 masa
5 audio L+
6 audio R+
7 +12V na stałe
8 podświetlenie
9 BUS +
10 BUS -
11 masa
12 - (podświetlenie -)
13 audio L-
14 audio R-

Mercedes Benz
model radia: CM2191
model zmieniacza: MC3196NA

W radiu złącze DIN-8 żeńskie, zasilanie w standardzie starego Mercedesa, w zmieniaczu złącze ISO-C10C. Oba elementy są produkcji Alpine, podejrzewam, że sposób sterowania zmieniaczem to zwykły M-BUS. Radio jest na rynek USA (tuner pracujący w rastrze 0,2MHz oraz programy pogodowe WB).

Mitsubishi
złącze w radiu

styk sygnał
1 masa audio
2 CD audio L
3 -
4 CD audio R
5 -
6 -
7 +12V po stacyjce
8 -
9 +12V na stałe
10 podświetlenie
11 M-Busy
12 M-Sck
13 M-Data
W modelach z obsługą nawigacji wolne styki są wykorzystywane do przesyłania sygnału audio-video dotyczącego nawigacji.

złącze zasilania

styk sygnał
4 +12V
5 masa
6 +12V

Nissan
złącze zmieniacza w radiach po 1999 roku

styk sygnał
1 audio L+
2 audio R+
3 TX
4 NDS
5 audio L-
6 audio R-
7 masa
8 masa
9 -
10 REQ
11 RX
12 -

Nissan
samochów: Almera około 2000 roku
radio: CT088
zmieniacz CE008

Złącza w zmieniaczu i radiu od strony łączenia (męskie). Opis pozostałych złącz w dziale OEM.
Kolorystyka przewodów w kablu radio - zmieniacz jest inna niż zmieniacz - złącze zmieniacza i drugi zestaw prezentuje się następująco:
styk sygnał kolor przewodu (w CD)
1 audio L+ zielony
2 audio R+ szary
3 - fioletowy
4 REQ niebieski
5 podświetlenie żółty
6 +12V po stacyjce żółty z czerwonym paskiem
7 +12V na stałe czerwony
8 audio L- zielony
9 audio R- szary
10 - czarny
11 do RX biały
12 do TX; pomarańczowy
13 - brązowy

Nissan
złącze zmieniacza CE018, CE030

styk sygnał
1 audio L+
2 audio R+
3 masa
4 +12V na stałe
5 ILL+
6 +12V po załączeniu
7 audio L-
8 audio R-
9 masa
10 -
11 REQ
12 TX
13 RX
14 masa
15 ILL-
16 masa

Lexus i Toyota
model zmieniacza: Pioneer CDX-M97512T i Matsushita CX-CS5110A

styk sygnał kolor przewodu
1 +12V na stałe czerwony
2 +12V po stacyjce szary
3 L+  
4 R+  
5 TXS+ fioletowy z srebrnym paskiem
6 TXM+ pomarańczowy z srebrnym paskiem
7 - -
8 masa brązowo żółty
9 - -
10 - -
11 L-

 

12 R-

 

13 TXS- różowy
14 - -
15 SW czerwono fioletowy
16 TXM- niebiesko szary
Jednostka sterująca była produkowana przez Nakamichi. Zestaw ma oddzielne wzmacniacze, głośnik niskotonowy. Zmieniacz Pioneera jest na 6 płyt a Matsushita jest na 12 płyt.

Opel
radio: SC804(C) i SC804D(C) z CDC (klawisz CD górny prawy róg)
zmieniacz: CDC1 (czyli DC012 w wersji dla Opla, inny wtyk)

W zmieniaczu złącze żeńskie widok od strony łączenia
styk sygnał kolor przewodu w zmieniaczu kolor przewody w kablu styk w ISO
1 audio L biały w ekranie różowy w ekranie C9
2 masa czarny brązowy A8
3 SDA (-DL) niebieski w ekranie żółty w ekranie C7 (?)
4 masa audio ekran dla 1 i 7 ekran audio C8
5 +12V na stałe żółty czerwony A7
6 masa szyny danych ekran dla 3 i 9 ekran szyny C3
7 audio R czerwony w ekranie niebieski w ekranie C10
8 +12V załączane czerwony zielony A5
9 SCL (+DL) zielony ekranie pomarańczowy w ekranie C5 (?)
Powinno chodzić bez problemów ale może się zdarzyć, że zamienione są miejscami szyna danych i zegara (SCL i SDA) trzeba to poprawić (jak radio nie widzi zmieniacza tj. nie chce się przełączyć na CD). Tylko radio z klawiszem CD (napis na klapie CDC) będzie sterować zmieniaczem.

Opel
radio: SC804(C) i SC804D(C) z CDC (klawisz CD górny prawy róg)
zmieniacz: Philips DC022 (ewentualnie DC012 lub też możliwe, że RC026)

Złącze w zmieniaczu żeńskie, widok od strony łączenia
styk sygnał styk w ISO
1 +12V załączane A5
2 +12V na stałe A7
3 masa A8
4 D2B- (-DL ?) C7 (?)
5 D2B+ (+DL ?) C5 (?)
6 audio R C10
7 audio L C9
8 masa audio C8
ekran masa szyny danych C3
Mogą być miejscami zamienione linie danych i zegara. Jeżeli radio nie chce się przełączyć na zmieniacz to należy je zamienić miejscami.

Opel
radio: CCR600, CCR800
zmieniacz: CDC2, CDC3


styk sygnał w zmieniaczu sygnał w radiu styk w ISO
1 E2 C.L C5
2 GND masa A8
3 +12V BATT +12V na stałe A7
4 +12V ACC sterowanie anteną A5
5 AGND masa audio C8
6 audio L audio L C9
7 E1 C.H C7
8 GND masa C8
9 +12V BATT +12V na stałe A7
10 IL ? ?
11 AGND masa audio C8
12 audio R audio R C10
Nie wiem co to jest IL (napis wskazywałby na podświetlenie, kolor przewodu szaro-zielony też).

PSA
modele samochodów: Peugeot i Citroen na multiplexie
modele radia: np. Clarion PU-1633A
modele zmieniacza; Clarion PU-2145B oraz Blaupunkt PSA changer 5CD, IDCa09PSA

Na stykach 13 i 14 w radiu jest połączenie ze stykami do instalacji mulitplex samochodu - więc zmieniacz musi być chyba też przyuczony do BSI.

Renault
model zmieniacza: AL9RN8N (Alpine)
model radia: seria TunerList


Renault
model zmieniacza: MH9RN93S i MH9RN02S (Alpine 1DIN)
model radia: seria TunerList


Rover
model zmieniacza: XQE100430; CRV81xxxxx (Alpine)
model samochodu: 75

styk sygnał kolor przewodu
1 audio L czerwony
2 masa audio L zielony
3 masa niebieski jasny
4 - -
5 BUS brązowy
6 audio R biały
7 masa audio R niebieski ciemny
8 masa czarny
9 - -
10 +12V zasilanie żółty
Radio do tego zmieniacza to model wbudowany w konsolę o nietypowych wymiarach.

Seat
model radia: Aura (Grundig) z Leon, Toledo
model zmieniacza: CX-CV1820LH Matsushita

Opis złącz zmieniacza (na rysunku widok od strony łączenia złącza na kablach, męskie)
styk sygnał kolor przewodu w kablu kolor przewodu w zmieniaczu styk w ISO
1 cd data in niebieski pomarańczowy C13
2 cd clock zielony czarny C15
3 masa zasilania brązowy gruby fioletowy (ekran) A8
4 cd data out żółty brązowy C14
5 - - - -
6 +12V na stałe czerwono-zielony gruby żółty gruby A7
7 audio R fioletowy ekranowany czerwony C20
8 +12V remote (sterowanie) czerwony szary C17
9 masa audio ekran dla 7 i 10 czarny gruby C18
10 audio L biały ekranowany biały C19
11 - - niebieski -
12 - - - -
Podobne z łącze w zmieniaczu było spotykane przy niektórych modelach VW. Kabel powinien być taki sam.

Subaru
Legacy Premium Sound (model 1992)

styk sygnał
1 nie podłączone
2 wejście audio R
3 nie podłączone
4 wejście audio L
5 masa
6 +12V sterowanie
7 nie podłączone
8 bus
9 +12V po stacyjce
10 +12V na stałe
11 bus
12 nie podłączone
13 masa

Toyota
od około 1997
model radia: WH8403 (Philips 22DC761/74)
model samochodu: Avensis

styk sygnał
1 +12V na stałe
2 wyciszenie
3 masa audio
4 audio L+
5 audio R+
6 12V po stacyjce
7 TXT
8 TX+
9 TX-
10 masa
11 audio L-
12 audio R-

Toyota
nowszy typ złącza w radiu (od 2003)
model radia: W58810 (CQ-TS7421C)

styk sygnał
1 masa (ekran)
2 audio R+
3 audio R-
4 audio L+
5 audio L-
6 wyciszenie
7 masa
8 -
9 AVC LAN TX+
10 AVC LAN TX-
11 +12V po stacyjce
12 +12V na stałe

Volvo
model radia: SC-801 i podobne

styk sygnał
1 BUS
2 masa BUS
3 -
4 masa
5 +12V sterowanie
6 audio L
7 masa audio
8 audio R
Sterowanie w standardzie Alpine M-Bus.

Volvo
model radia: seria HU

styk sygnał
1 M-SCK
2 masa
3 sterowanie załączeniem
4 M-DATA
5 M-BUSY
6 audio L
7 audio R
8 audio nawigacja

VW
model radia: VW Gamma 4
model zmieniacza: fabryczny

Opis złącz zmieniacza (na rysunku widok od strony łączenia złącza na kablach, męskie)
styk sygnał kolor przewodu w kablu kolor przewodu w zmieniaczu styk w ISO
1 cd data in żółty pomarańczowy C1
2 cd clock zielony czarny C2
3 masa zasilania brązowy gruby zielony (ekran) C3
4 cd data out niebieski brązowy C4
5 - - - -
6 +12V na stałe pomarańczowy żółty gruby A7
7 audio R biały ekranowany czerwony C7
8 +12V sterowanie czerwony szary C6
9 masa audio ekran dla 7 i 10 czarny gruby C3
10 audio L fioletowy ekranowany biały C10
11 - - niebieski -
12 - - - -
Styki 8 i 9 złącza w kostce ISO C to prawdopodobnie wyjścia liniowe.

VW
model radia: VW: Beta 5/Gamma 5/Beetle Gamma/MFD, Audi: Symphony/Concert(Blaupunkt)/Chorus II(MJ2001); Skoda MS501; Seat Scala
model zmieniacza: CX-DP601 Panasonic (czyli też i podobne: CX-DP9060/9061)

Opis dostałem i sprawdzałem. Nie każdy model zmieniacza może działać poprawnie.

VW
model radia: VW Gamma IV Panasonic CQ-LV1320L (1H0 035 186)
model zmieniacza: Panasonic CX-CV1320L (1H0 035 111)


Powrót do spisu kabli