Wyświetlacze w samochodach koncernu PSA - Peugeot i Citroen

Peugeot 406 (do roku 1999)


radio:22DC722/65X
wyświetlacz: BORG

podczas działania:

Opis dostałem. Niestety nie mam numeracji styków w złączu wyświetlcza oraz dokładniejszych oznaczeń samego wyświetlacza.

Citroen XM

radio:
wyświetlacz incydentów

Niestety nie mam opisu złącza i sposobu podłączenia.

Peugeot 206 (do roku 2000)


radio: Blaupunkt T1NIV, T1NIV2, T1TOP
wyświetlacz:MMF JAEGER


Złącze w wyświetlaczu ma kolor biały. Radio bez wyświetlacza nie włączy się.
Styki 11 i 12 to wejście pilota (masa do nich to styk 13), styk 14 to wejście na czujnik temperatury - termistor NTC (styk 15 to masa do tego czujnika). To co jest na rysunku powstało z opisu, który kiedyś dostałem i sam sprawdziłem.
Tak wyświetla stację bez RDS:


A tak stację z RDS (nie jest podłączony czujnik temperatury):



Radia z magistralą Multiplex - samochody z modułem BSI (lata 2000-2005)


samochody: Peugeot 406, 206, 307, Citroen C3, C5, Berlingo - modele z instalacją Multiplex
radio: Clarion PU-2471A (RB3), RU-2295A, Philips 22RC465, VDO 22RC280 (RD3-00)
wyświetlacz: Sagem EMF (Ecran Multifunction) A i EMF B



Opis dostałem, częściowo sprawdziłem, częściowo porównałem ze schematem 206 i 307. Złącze w wyświetlaczu ma kolor czarny. Radio bez wyświetlacza nie włączy się. Do styków 1, 10 i 11 podłączany jest pilot umieszczony przy kierownicy. Ale sama budowa pilota jest różna dla różnych model, dodatkowo obsługa radia, pilota, termometru oraz funkcji dodatkowych musi być zaprogramowana aby wyświetlacz mógł obsługiwać te funkcje. Wiem, że czasem na schematach są inaczej podłaczone złącza szyny VAN ale to nie ma znaczenia - są one zwarte parami w wyświetlaczach.

Wygląda na to, że są 3 typy główne tych wyświetlaczy A, B i C oczywiście z różnymi uchwytami montażowymi oraz w różnym wykonaniu kolorystycznym (zielony lub pomarańczowy) lub też z różną polaryzacją (negatyw/pozytyw).

EMF A Sagem-00 - radio/data/zegar/temperatura

EMF B Sagem-0 radio/data/zegar/temperatura/komputer pokładowy - punktowy

Niestety dane do termometru idą po magistrali multiplex i nie mogłem sobie na szybko na stole zasymulować czujnika (stąd te kreski zamiast temperatury). W porównaniu do EMF A mamy ciekawszy wygląd wyświetlanych informacji - ładnie wyświetla się symbol płyty CD/kasety oraz nastawy audio. Przy wybieraniu stacji wyświetla się cała dostępna lista.

Citroen Xsara Picasso


EMF C Citroen z modułem nawigacji GPS


I jest jeszcze jeden system z kolorowym monitorem EMF D, ale do tego abym miał to do zbadania to droga daleka.

Radia z magistralą CAN (lata 2005->)


samochody: modele z magistralą CAN
radio: RCD411-33, RCD433-60, RD4
wyświetlacz: EMF A+
złącze w wyświetlaczu:


styk sygnał
1 +12V
3 masa
6 ?
7 CAN
9 CAN
12 ?
Niestety radio nie jest łączone bezpośrednio do wyświetlacza, ale po drodze jest jeszcze jakiś element systemu (wygląda na to, że licznik łączy dwie magistrale).




Powrót do spisu kabli