Modelowanie zawieszenia samochodu


gdzie:
* masa pojazdu (m1) = 2500 kg,
* masa zawieszenia (m2) = 320 kg,
* stała sprężystości zawieszenia (k1) = 80000 N/m,
* stała sprężystości koła (opony) (k2) = 500000 N/m,
* stała tłumienia amortyzatora (b1) = 350 Ns/m,
* stała tłumienia koła (opony) (b2) = 15020 Ns/m,
* nierówności drogi (w) = np. skok 10 cm,
* sygnał sterujący (u).
![]()
![]()
Poddając stronami powyższe równania transformacie Laplace’a otrzymamy:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Po znalezieniu macierzy odwrotnej otrzymamy następujące równanie:
![]()

Kiedy przyjmiemy, że sygnał sterujący U(s) = 0 otrzymamy transmitancję następującej postaci:
![]()