Badania
prowadzone są w ramach następującej problematyki:
- analiza i synteza
zautomatyzowanych układów napędu elektrycznego,
- układy energoelektroniczne,
- układy napędowe dźwigów osobowych,
- sterowanie rozproszone w napędach dźwigowych,
zastosowanie protokołu CAN,
- monitorowanie i diagnozowanie
układów napędu elektrycznego,
- układy napędu elektrycznego
współpracujšce z niekonwencjonalnymi źródłami
energii,
- wykorzystanie energii wiatru i
energii słonecznej,
- wybrane problemy sterowania
współczesnymi układami napędu elektrycznego jak na
przykład: komputerowa symulacja układów sterowania,
zastosowanie sieci neuropodobnych i mikroprocesorów,
zastosowania logiki rozmytej w sterowaniu,
- matematyczne metody oceny i
wyboru układów napędu elektrycznego z uwzględnieniem
parametrów technicznych i ekonomicznych.
Oprócz tego Katedra sprawuje
opiekę nad działalnością badawczą w ramach Koła Naukowego Elektryków "Napęd i
Automatyka"
zrzeszającego studentów zainteresowanych poszerzaniem wiedzy i
wymianš doświadczeń w zakresie nowoczesnych metod kontroli i
diagnozowania układów napędowych oraz przetwarzaniem energii
wiatru i Słońca na energię elektryczną.
|